Händelselös (eller -rik?) dag


Idag har jag inte gjort särskilt mycket. Varit ute, läst boken "När Lucy Sullivan skulle gifta sig" av Marian Keyes och även fotograferat ett par hästar. Ni har redan sett ett par av fotona.
Isen på älven har börjat smälta ordentligt, vattnet syns redan och det kan jag tala om att det gjorde det inte i morse.
Jag undrar vad som händer under resten av lovet, kommer nog inte vara så mycket med Hilda eftersom deras lov är slut nu, vilket betyder att hon har varit i skolan idag.
Solen har varit uppe, men luften har inte alls varit lika varm idag som igår. Men njöt ändå så länge det varade, för på eftermiddagen började det snöa riktigt stora snöflingor! Hallå våren, försöker du smita din väg?
Sen har jag försökt skriva ner en novell idag, det gick inte så väldigt bra trots att själva idén var ganska okej. Handlar om en tjej som är med en kompis och i slutet får man veta att kompisen inte lever. Jag har allt i huvudet men kan inte få ner det på pappret. Förhoppningsvis lyckas jag en dag.
Lyssnar för tillfället på lite musik, ska försöka fixa ett par porträtt tror jag. Är väldigt sugen.
Och nu ska ni veta att jag har förberett så mycket foton för bloggen att den kommer vara full till bredden med bilder, så mycket att ni kommer tröttna! Nä, jag menar bara, passa på att njut! Färskvara är det också.
För att byta ämne helt - och ni kommer inte förstå vad det handlar om alls, utom de som faktiskt förstår. Grämer mig lite över att jag är så feg, haha. Nästa gång får jag se till att våga lite, och ska se till att de andra tvingar mig att våga annars.
Jag önskar er alla en god natt. Många kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0