Vad är det för fel på mig?


Jag förstår inte vad det är för fel på mig.
Idag har jag varit helt nere, känt mig ledsen på ett dåligt sätt. Känner mig skyldig över att jag är så tråkig som person, för det är jag. Min personlighet alltså. Precis som Frida skulle ha sagt så är jag en pussy. Ett ord som verkligen beskriver mig. 
Det här känns så deprimerande. 
Men jag ska försöka se livet från den bra sidan, alla har svackor ibland. Det bra med den kommande veckan är att jag inte har något planerat, vilket betyder att jag kan göra vad jag vill. 

Och vet ni vad pappa sa idag: "Vad bra att du är på dåligt humör, du är alltid så ordentlig och duktig. Det är bra att du stretar emot!" Visst känns det uppiggande? 
Annorlunda är bra, eller hur?

Sedan berättade mamma en sak om en av mina gamla klasskompisar (hennes syrra jobbade tillsammans med min mamma ett tag, därför fick mamma veta det här. Gud, vilken tjorvig förklaring!)
Min gamla klasskompis, som vågade vara sig själv - på ett bra sätt!, har sagt att hon önskade att hon var lite mer som mig, som skiter i vad andra tycker och vågar vara annorlunda (enligt vad hon sa). Själv är jag ibland missnöjd över att jag är så annorlunda som jag är, men samtidigt är det bra. Jag är inte bara en i mängden helt enkelt.

Nä, nu ska ni få slippa mitt uttråkande prat. Jag tror att det är bra att blogga, för jag är redan på mycket bättre humör, tack!
Är det något du känner dig missnöjd över? Om inte, vad har gjort din dag bra idag? :-) Ser ni smileyn, inte ofta en sån syns här på bloggen! Så jag är nog inte så deprimerad längre!

Kommentarer
Postat av: Ida

Så brukar jag också känna mig, det är väldigt jobbigt... Det känns som om allting jag gör är fel, allt jag är är fel, ja du fattar. Det är svårt att beskriva, speciellt nu när jag inte är på sånt humör, då kan jag inte beskriva "ur hjärtat".



Jag tycker att du verkar vara en jättetrevlig och underbar människa :D <3

2009-04-12 @ 22:50:06
URL: http://taralom.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Hej, har inte hälsat på på ett tag så ser jag att du är lite nere :(. Men kanske kan det här lyfta dig lite.. Jag noterar att du gjort om din blogg - den blev verkligen fin. Och din signatut med bild - super. Ha det nu gott. Ulrica

2009-04-13 @ 22:22:39
URL: http://ulricatorning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0