Kan alltid hoppas på det bästa!


Idag har jag suttit med fysiken... På tisdag vecka 52 har jag nationella prov i fysik A, den kurs vi har haft under 1,5 år. Satsar självklart på ett högt betyg - vill man bli barnläkare/veterinär måste man kämpa, och that's it!

Sen fick jag mig ett paket på posten idag och det innehöll en reflexskärm á la Tvspelsweb.se. Kul, här ska det experimenteras!

I övrigt händer mig inte vidare mycket, bortsett från att jag just nu är lite trött på skolan, men kanske inte själva pluggandet i sig, utan snarare kompisarna. Har råkat hamna i en sits där jag är i kläm mellan ett par otroligt schysta vänner. Tidigare har det varit väldigt bra kompisar, men nu har de förändrats åt varsitt håll (enligt vad de själva säger…)
Kanske är det bara jag, men jag hatar att vara i kläm. Tycker det är otroligt svårt att alltid behöva fundera över vad man säger och gör, då mina vänner inte umgås särskilt mycket och kanske inte alltid har positiva tankar om varandra. Självklart är det sånt som händer, att vänner blir för olika och helt enkelt inte umgås lika mycket längre, men för mig personligen är det ganska påfrestande. Har varit där förut och då har det alltid slutat med att jag har valt en sida till sist, att det blev för jobbigt att vara den där… som gick emellan och alltid var osäker över att såra någon av de båda parterna. Men nu känner jag att jag inte vill välja en sida, för jag tycker att båda sidor är helt fantastiska på sina sätt. Jag trivs så bra med båda. Just nu känns det som ett velande fram och tillbaka, och det gör mig trött.
Jullovet är i alla fall snart här, och det bör väl ge mig ett andrum. Vi får se vad framtiden har för planer, man vet aldrig vad som händer! Hoppas dock att lösningen för alla blir den bästa.

Kommentarer
Postat av: Ida [fotoblogg]

Va roligt med reflexskärm. Jag köpte min för nån månad sen, och är supernöjd. :D

Vilka färger har du på din? =)

2009-12-08 @ 19:21:00
URL: http://idalinneaogren.blogg.se/
Postat av: J E N N I F E R - det är jag och kameran

Åh, så jobbigt! Jag har känt det väldigt många gånger, om du menar det att ena vännen är en helt annan person än den andra personen och man är egentligen lik båda? Eller ja, så har jag känt i alla fall. Och så kan det vara ännu värre när den ena personen inte gillar den andra heller. Haha, invecklat detta..

2009-12-08 @ 19:33:12
URL: http://jenniferkivinen.blogg.se/
Postat av: Fabian

Hoppas det går bra på provet! Vart lite förvånad att du läst FY A så länge. läste man verkligen det så länge? :) kommer nästan inte själv ihåg.. minns bara att jag hann läsa i alla fall A och B fysik under gymnasietiden.. tur att man hade lätt för det. :) hade desto svårare för kemi minns jag. vad för program läser du?



Skoj med reflexskärm! dem har verkligen prisvärda reflexskärmar på tvspelsweb.



Träkigt det där med att hamna i kläm. hoppas det löser sig.



/Fabian

2009-12-08 @ 20:16:37
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/
Postat av: Jossi

Åh, vill du också bli barnläkare? hih jag också :)

2009-12-08 @ 20:19:25
Postat av: Fabian

Tyckte väl det lät som lite väl lång tid för en sådan kurs.. det lär väl bli lite mer intensivt då när du skall läsa FY B, Ma D & E samtidigt. Tur nog är väl att Matte D & E inte är så stora kurser.. :) jag läste själv naturvetenskapligt program i gymnasiet så jag har läst alla de kurserna jag med en gång i tiden.. (jösses vad gammal man låter när man säger så haha)



Ska bli kul att se bilderna framöver! =)



/Fabbe

2009-12-08 @ 20:51:58
URL: http://photobyfabbe.blogg.se/
Postat av: Shimett

Det att hamna i kläm är inte kul, men kan du inte försöka vara lite med andra människor och inte bara de två grupperna du är med nu. Om du gör så får du en helt annan perspektiv över dina kompisar. Du hinner se saker du inte ser när du är med de, goda som dåliga.

Nu säger jag inte att du skal sluta totalt att vara med de, men bare mingla lita med andra i ny och ne :).

Jag håppast det fixar sig, men om du tränger någon att prata med så finns jag här :)



Kram ^^

2009-12-08 @ 21:55:29
URL: http://www.nihonnoaki.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0