Bakom det där ansiktet


Kl 20.15
Jaha, när jag kom hem var jag inte riktigt på humör för att sätta mig vid datorn och det var lika bra. Satte mig istället och kollade igenom fysiken för att veta vad jag ska repetera på. Gav upp efter en stund då jag insåg att formelboken ligger i skåpet på skolan.
Gjorde istället en massa engelska och blev nyss färdig. Har ätit också. Idag blev en sån där trist bloggdag, men sånt får ni leva med. *Här blir ett djupt inlägg om mina tankar som jag tycker ni ska ta del av. Och jag som inte skulle vara så personlig nu på ett tag.

Självklart förstår jag om man inte kan vara glad jämt, men man kan försöka och inte bara streta emot. Får man en fin kommentar ska man ta emot den och känna sig stolt och glad. Hur ska jag annars kunna ta åt mig av de fina kommentarer jag får om inte ni kan ta emot era?
Jag säger ibland dumma saker och då menar jag det inte, men jag är så dålig på att förklara så att det ofta misstolkas. Allt bra jag säger är dock vad jag tycker. För mig är det viktigare att se det positiva i livet, kanske just att få känna glädjen av att åka till skolan just för att där finns kompisar? Eller uppskatta att håret såg extra fint ut idag. Det finns alltid något som kan glädja en. Och man kan förgylla andras vardag också, just genom de där små kommentarerna om att man är duktig eller fin på något sätt. Det gör en glad. Istället för att vi människor ska plocka fram det dåliga, som vi är oerhört bra på. Det är helt enkelt mycket lättare.

Jag är inte den där svaga personen som vissa tror. Alla är någon gång negativ, det måste man vara, men man bestämmer själv när man ska bli positiv igen. Vissa är det i flera år, andra bara ett par dagar.
Jag har vågat putta undan mitt negativa jag, vågat stå för den jag är. Det är det som gör mig till mig. Det är inte musklerna som spelar roll, det är styrkan, personligheten. Jag har vågat och är idag nästan bara den positiva jag, men som idag, även den negativa.
Men om vi inte hade haft den där negativa sidan hade vi aldrig uppskattat den positiva, det är lite som att vi aldrig hade uppskattat kon före båset stod tomt.
För mig är det samma sak med kompisar, om jag förlorar dem så uppskattar jag dem mer än vad jag någonsin har gjort förut och det i sig visar bara hur betydelsefulla vissa är för att jag ska må bra och känna mig glad.

Jag hoppas att du tänker lite extra över vem du är och vad som är så bra med just dig? Vad som gör dig till personen just du är. För du är speciell.


Kommentarer
Postat av: Tim, fotoblogg

tänkvärt skrivet. Framförallt en underbar bild måste jag dock säga!

2009-02-25 @ 20:45:47
URL: http://blog.andreaheim.se/
Postat av: Tilda - fotoblogg

Bra skrivet.



Svar: TACK TACK TACK! Vad glad jag blir! :D Du tar verkligen jätte fina bild själv! (:

2009-02-25 @ 21:57:29
URL: http://tildix.blogspot.com
Postat av: Tilda - fotoblogg

Är det föresten dina bilder som är med i nya numret av digital foto? Det är två bilder med fotograf Matilda Holmqvist. :)

2009-02-25 @ 22:04:43
URL: http://tildix.blogspot.com
Postat av: Åsah

Hej!

Hoppas din mormor mår bättre idag!! Ibland måste man tillåta sig att vara ledsen eller negativ, men man måste också lära sig att ta sig ur det tankesättet. Precis som du säger.. Fast ibland är det inte så lätt!!

Ditt porträtt på Aila är nu på hennes kennels hemsida. Det står ditt namn också så...

http://www.alddagas.no/aila.html

2009-02-26 @ 10:19:56
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: johanna foto

Tänkvärt skrivet, som någon kommenterade innan mig. Jag blir inspirerad att skriva mina egna tankar på bloggen. Nåja.



Bilden i slutet av inlägget är jättebra. Att ljuset kommer från sidan och inte riktigt lyser upp ansiktet är väldigt fint och gör bilden spännande. Bra gjort! :D

2009-02-26 @ 11:55:06
URL: http://johannafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0