Mitt älskade Norrbotten.


Jag älskar vinter, sån där riktig vinter. Inte den där grå, slaskiga, varma som finns mest i södra Sverige och tyvärr har börjat söka sig uppåt.
Jag älskar snön. Den där vita, pudersnön som ligger som ett tjockt, vitt lager över jorden. Den man kan pulsa igenom, falla i. Den gör världen lite ljusare och världen lite gladare.
Förra veckan var lite trist, det föll snö från himlen i mängder, himlen var grå, vädret var grått. Tråkigt. Igår kikade solen fram och den ser ut att stanna.
Det är vädret jag älskar. Mycket snö, mycket sol är tillsammans en underbar kombination.





Ibland blir man förstås mindre glad. I lördags skottade jag balkongen eftersom jag kände mig så snäll och duktig. Ett par timmar senare såg balkongen ut såhär:



Sedan blir man glad igen då man ser snötäcket över marken.


Ni hör ju på mig, jag älskar mitt Norrbotten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina vinter bilder :)

Norrbotten är härligt :)

2009-02-10 @ 19:07:19
Postat av: åsah

ja... det är mysigt.. ett TAG! det som är problemet med norbotten är att man inte ser solen under en lång tid.. mörkt.. sen så varar vintern alldeles för länge för min smak! får ont i ryggen av kylan.. gammal och skranglig som man är.. suck.. jag vill ha vår nu!

2009-02-11 @ 17:14:32
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: Ulrica

De två översta bilderna är underbara - vilket ljus, vilka färger. Härligt att du älskar Norrbotten - själv är jag en fryslort och håller mig gärna runt stockholmstrakten, trots att inte vintern är lika vacker här.

2009-02-11 @ 20:49:29
URL: http://ulricatorning.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Psst, du har något att hämta hos mig.

2009-02-11 @ 21:49:29
URL: http://ulricatorning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0