En underbar klass!


Jag går i en underbar klass med 16st superhärliga tjejer. De piggar alltid upp en och gör en glad. Såklart är vissa dagar sämre än andra, men oftast skrattar vi med och inte åt varann.

Jag tror att det finns de i min klass som tycker att de inte är så duktiga i skolan, men ofta får jag chansen att hjälpa dem med matten och fysiken och då passar jag på att uppmuntra dem. Jag vet att de alla är smarta, så det är bara att uppmuntra, uppmuntra och uppmuntra till de själva förstår vad de gör och hur man gör (i matten, till exempel).
Sedan behöver jag också hjälp från klassen ibland och då får man alltid det, tack för fysiken idag Pia!

Självklart är det trevligt när man kan prata med klasskompisarna, så jag får väl tacka bl a Elisabet, Agnes, Pia, Frida och Alex för en väldigt trevlig Arbetsliv Naturbruks-lektion! Som sagt, alla kan vara trötta ibland.

Man ska inte se allt från den negativa sidan, se det istället positivt,livet blir så mycket enklare på det sättet! Håller du inte med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0