Tråkig.


Jag är en väldigt tråkig person och det är ingen nylig upptäckt. Jag gör i stort sett ingenting och kan man kalla det liv? Nej, precis så tänker jag också. 
Ett tag simmade jag efter skolan, men då fick jag vänta till dess att badhuset öppnade och öppettiderna passade enbart för mig på onsdagar. Eftersom jag alltid är hungrig efter skolan så blir det bara ännu värre om jag ska simma och simma och simma till dess att jag inte orkar något mer. Sedan försvann min baddräkt också.
Skulle någon fråga mig vad jag gör på dagarna så skulle jag svara: Plugga, fota, äta och sova. Sedan läser jag ju självklart böcker och målar ibland, men det spelar inte särskilt stor roll i det hela. 
På sommaren kan jag göra hur mycet som helst, jag är med kompisar, är ute och springer i skogen (det är verkligen skönt, frisk luft och hettande sol, men gärna lite duggregn också!), besöker min syster och hennes hundar, badar mycket och har allmänt roligt. 

Men när jag är här i Piteå känner jag mig instängd, det finns ingenstans man kan vara utan att känna sig övervakad (grannar, passerande människor OCH familj) och jag tror att enda gången jag har varit riktigt ensam här var när jag var sur och gick upp i skogen och satt under ett träd eftersom det regnade, men inte ens då fick jag vara helt ensam eftersom det var en person som joggade förbi på en stig alldeles i närheten. 

Just nu känner jag mig väldigt negativ och det gör jag också när jag är väldigt trött, som jag är idag. Verkligen trött. Om ni hör mina syskon på morgonen skulle ni förstå. 

Som tur är så har jag min underbara syster Åsah som alltid piggar upp en och ger massa förslag på vad jag kan göra. Så... Jag ska bli bättre på att hitta något att göra! Hehe...

Kommentarer
Postat av: liisa

Tack så mycket =)

2009-01-19 @ 18:57:40
URL: http://liisagyllin.blogg.se/
Postat av: åsah

du ska inte skylla på dig själv.. vem gör mycket på vintern? speciellt uppe i norr.. där vill man ju inte ens gå ut.. hehe.. du har det ju svinbra redan som har en så bra hobby!

iallafall så vet du att du är välkommen hit om du får det allt för tråkigt! (det är inte så dyrt med tåg tex..).. det är ju lite extra svårt när man har så många syskon liksom, man får aldrig vara ifred.. och du, jag blir helt slut bara en dag med alla dom! hehe. du är ju bäst som klarar det varje dag! försök tänka på de bra sakerna istället.. för jag vet hur det kan bli en ond cirkel om man börjar tänka negativt (tro mig...).. hoppas du känner dig bättre snart!

2009-01-19 @ 19:59:46
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: åsah

här är addressen till utbildningen som du borde gå!

bj/nordensfotoskola.html" rel="nofollow">http://www.biskopsarno.se/kursbj/nordensfotoskola.html

du blir alltså både fotograf och journalist.. svinbra om du vill jobba på en tidning.. det är en kvalificerad yrkesutbildning.. så det är ju bra.. plus att du får bo på internat, det är jättekul och man träffar en massa bra människor!

2009-01-19 @ 20:46:53
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: åsah

här är en bättre address.. http://www.nordensfotoskola.com/html/home.html

2009-01-19 @ 21:03:34
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: albin

Men schluuta gnäääll :)

Tänk på att bra tankar attraherar bra saker, låter jävligt hippie...men det har funkat sjukt bra för mig alla år, och jag är ju inte hippie...så...



Se det du vill göra/uppnå (eller vadsomhelst) framför dig, sen går det ajjtomatiskt, hehe!



Jag visar alla mina klasskompisar dina bilder med jämna mellanrum...sen garvar vi åt vad VI gjorde när vi var 16-17...sen känner vi oss kassa ett tag...sen blir vi vanliga igen...



hadet!

2009-01-22 @ 00:50:52
URL: http://www.albinholmqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0