En lite längre version av dagen


Jag har verkligen njutit av att vara i Bondersbyn och det känns tråkigt att åka tillbaka till Piteå. Mina syskon tycker att det är jättehäftigt med min fot, vilket är ganska roligt. De verkar faktiskt ganska glada över att träffa mig, efter tre veckor. Tyvärr är det verkligen stökigt här hemma och jag blir fort trött. Jag har ju haft tre underbara, tysta veckor i ensamhet. Jag kom hem för kanske fyra, fem timmar sedan och jag längtar redan tillbaka.
Vilken tur att jag ska besöka min härliga syster Åsah i Stockholm nu på lördag. Något att se fram emot i alla fall! (Och syrran, jag hoppas verkligen att foten har läkt lite bättre till dess!)

Och vad gör man egentligen när man är i Bondersbyn?
En hel del, som antagligen inte är särskilt intressant (därför skippar vi den biten) och hoppar direkt till fotograferingen. Jag har fotat lite natur, en hel del porträtt (som ni kanske märkt) och sen blev det ju foton från en hopptävling också. Den dagen var det riktigt soligt ute och - smart - som jag är hade jag på mig ett linne, varpå man kan se en väldigt vacker rand där. Men äh, skit samma! Jag är glad att jag åtminstone fick en fin, brun ton och inte en röd istället!
Utöver hästar och kompisporträtt hade jag planerat att gå ut i skogen och fota älgar, vilket aldrig blev av. Därför ägnade jag en eftermiddag åt att fota mig själv, faktiskt. Okej, den här bilden kanske ser lite mysko ut, men det får ni acceptera. (Jag vet, den ÄR konstig!)  Och förresten, förut har jag alltid tyckt att jag var way-too-small, men nu äntligen känner jag att jag inte är för smal och det tycker jag är toppen!

Och för er som undrar vad jag gjort med min fot, så cyklade jag och halkade in med foten i hjulet. Skrapade bort både huden och underhuden på undersidan av foten, i en storlek som jag först idag fick veta att kunde leda till en hudtransplantation om såret inte läker ihop fint. (Jag hade alltså bara köttet synligt på ungefär 5x4 cm). Som tur är, så läker såret fint än så länge och det håller jag båda tummarna för att det fortsätter att göra.

Nu, mina vänner, ska jag gå och lägga mig. Den här --- familjen ockuperar den där --- teven hela dagen, så jag får inte titta på något, inte ens nu vid midnatt...! Morr, ännu en stor fördel med att vara ensam.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Wow, vad du är söt .. =)

Jag var på väg att cykla till bonders någon dag, bara för att komma iväg + att få lite motion. var nästan lite sugen på att hälsa på (;

2009-07-07 @ 02:36:37
URL: http://jkarlsson.blogg.se/
Postat av: C - USA

Men stackare, det dar med hudtransplantation later ju verkligen inte trevligt. Hoppas det laker av sig sjalvt - och snabbt sa du far uppleva Sthlms alla grander. Langtar efter dina bilder juu ^^

2009-07-07 @ 03:13:05
URL: http://ceralia.blogg.se/
Postat av: Sessan

Låter hemskt det där med foten. Hoppas den snart blir bra.

2009-07-07 @ 09:54:56
URL: http://victoria87.blogg.se/
Postat av: E M M A

SV: Tack snälla du!



Hoppas foten läker!

2009-07-07 @ 11:12:58
URL: http://eemmap.blogg.se/
Postat av: Sessan

Ååå tack så mk :)

2009-07-07 @ 11:40:30
URL: http://victoria87.blogg.se/
Postat av: M

sv. tack, :D

2009-07-07 @ 13:44:50
URL: http://awaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0