Dagen efter lovet


Nu är det mycket plugg de kommande 2 veckorna. Inte roligt, inte roligt. Gah. Men jag är välplanerad och vet hur jag ska lägga upp allt för att hinna med alla prov, läxor och främst debatten vi har nu imorgon. Det tror jag är viktigt, att man har koll över vad man ska göra och vad som är viktigast att få klart först.

Det är kul att komma tillbak till skolan också, kompisarna bland annat. Mitt positiva jag börjar dala, eller, jag väljer att inte vara så framåt och peppande när det gäller skolan. Jag har testat det ett tag nu och jag märker bara att det inte är så uppskattat, speciellt när personerna jag peppat får veta vad jag har fått på proven. Jag förstår inte hur jag lyckas på proven, men det går bra även när jag tror att det har gått dåligt. Om jag hade kunnat hade jag gett min inställning och mina provresultat till den som behövde det,  men tyvärr fungerar det inte så. 

Jag anser att glädje får en att lyckas bättre på prov, man finner nämligen mer energi att orka plugga, orka lära sig något. Tyvärr har jag inte lyckats banka i 'glädjesnacket' i någon än och jag börjar ana att jag inte kommer lyckas.
Men jag ska fortsätta vara glad och framåt, det kanske ger resultat om ett par år, när jag och mina klasskamrater går på universitetet, då kanske de förstår innebörden av vad glädje kan betyda och göra, vad lite beröm kan göra.

Nu ska jag ha matte. HUGS


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Matilda!

Lycka till i tävlingen och fortsätt att vara glad och positiv - det kan aldrig vara fel!

Kram

2009-03-09 @ 14:48:50
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Tilda - fotoblogg

Har inte med inlägget att göra: Du kommer ju snart bli känd om du fortsätter så här! Först Digital Foto och sedan Foto Sidans tidning. GRATTIS! :D

2009-03-09 @ 16:35:09
URL: http://tildix.blogspot.com/
Postat av: ellen, f o t o

Du klarar säkert allt plugg :D



Jag har lite dåligt samvete för att jag svarat så dåligt på dina kommentarer senaste veckan men du ska veta att jag blivit så himla glad varje gång du skriver något så fint!

Är så glad att jag kommit ur min negativa dal, men visst måste man ha dåliga dagar också? Jag brukar säga till min mamma när hon undrar varför jag är så sur att "man kan inte vara glad alla dagar!" och det stämmer tycker jag. Man måste få vara sur någon gång för att kunna vara superglad annars :D



Orvar blev ju riktigt bra på bild! Tyckte det var så mycket känsla i den bilden du la ut på honom :)

2009-03-09 @ 20:32:53
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/
Postat av: Ellen Tillberg

Våran debatt kommer gå skitbra! Hoppas jag inte bidrar till att göra dig mindre positiv, det är bra att någon är det. :-)

2009-03-09 @ 21:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0