En helt ny dag



När jag ser fotot ovan tänker jag på sommar, trots att jag fotade det igår. Vaknade tidigt även idag, men det får jag väl dras med. Idag ska jag faktiskt göra ganska mycket, ska fota månadsbilden, gå ner på stan, plugga lite matte kanske, vi får se.. Sedan ska jag kanske fota grannens dotter, det har inte blivit av än. Får höra när det passar dem.
I torsdags kväll skrev jag en liten början på en novell och om du fortfarande har ork att läsa min ord så kan du göra det nu.

Kram på er alla!
För er som ville läsa novellen så är den här.

Jag trodde att jag seglade däruppe. Bland molnen med fåglarna. Sanningen var att jag låg nertryckt i gräset, det stack lite i ansiktet och mina kinder hade lite röda märken efter de vassa grässtråna. Min tröja hade ett stort hål på armbågen och på asfalten fanns en blodfläck. Jag rullade ihop mig i fosterställning och höll mina armar hårt om knäna. Min bröstkorg rörde sig ryckigt upp och ner medan svaga, visslande ljud kom ur min strupe. Tårar rann utan att jag kunde kontrollera dem.
I tårdiset kunde jag se hur starkt solen sken och hur måsarna rörde sig över himlen som mörka silhuetter.
Långa skuggor rörde sig över min kropp, personer som passerade, tittade på mig där jag låg ihopkrupen. De stannade till, såg in i mina ögon och fortsatte sedan vidare. De var för upptagna med sina egna liv för att hjälpa mig med mitt.
Mina tankar uppfattade hur solen rörde sig sakta, men säkert, ner mot horisonten. Det började bli kyligt och jag skakade. Min tunna och trasiga tröja fladdrade i den kyliga vinden. Det var inte sommar än och vårvindarna var inte alltid ljumma framåt kvällarna.
På något sätt orkade jag resa mig upp. Med gräs i håret och leriga byxor började jag gå hemåt och för varje steg gick jag snabbare.
Två trappsteg, två till, fortare och fortare. En kamp mot klockan. Den bekanta dörren, metallhandtaget pressades försiktigt ner.
Förväntade mig ett ”är det du, gumman?” men inget rop hördes. Jag såg hur teven flimrade i vardagsrummet och ett par romantiska repliker strömmade ur högtalarna. Tyst tassade jag in på mitt rum, drog av mig mina trasiga byxor och kröp ner i sängen. Klockan tickade mot midnatt och länge funderade jag över varför jag var jag och ingen annan. Någon som inte låg och oroade sig för sitt liv när den egentligen skulle sova.
Lakanen blev varma och svettiga där jag låg och vred mig. Sov, försökte jag intala mig. Blunda, sov, tänk inte. Det fungerade inte som förut. Nu såg jag bara sekvenser spelas upp, gång på gång. Det jag sa, det jag gjorde. Det var fel, så fel. Jag fattade det bara inte förrän nu, då det var för sent.
Sömnen slukade mig till sist.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken fin bild!

Snygg blogg dessutom!

2009-03-28 @ 08:07:07
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Aime

:) jag är en nybörjare på att ta kort, däremot är jag gärna med på kort, haha. och bilder har alltid fascinerat mig. dina är väldigt fina.



ja, jag jobbade på gröna lund förra året, fast för mp games (de har alla chokladhjul t.ex.), nu vill jag testa att jobba för gröna lund. jag gillar stämningen där liksom!

2009-03-28 @ 10:08:07
URL: http://killingalllights.blogg.se/
Postat av: Jennifer Nilsson

Hej! Var gärna med i min tävling - Veckans Bild :) Läs mer om det på min blogg!

2009-03-28 @ 10:39:57
URL: http://jennifni.blogg.se/
Postat av: T H E R R E fotoblogg

Ja, det sgå faktiskt somrigt ut :D

2009-03-28 @ 13:20:52
URL: http://therre.blogg.se/
Postat av: caroline dahlen

Skön bild!

2009-03-29 @ 20:43:09
URL: http://carolinedahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0