En ny dörr till inspiration


Idag gjorde jag fysikprovet. På morgonen kände jag mig glad och peppad och efter provet var jag väl halvt hjärntvättad, men ändå stolt över vad jag gjort! Under provet kändes det som att Ellen skickade bra vibbar till mig, haha.

Jag är verkligen duktig på att undvika det som måste göras! Jag har prov i morgon och jag har inte pluggat alls, utom en stund nu. Sedan måste jag rita upp min skiss över vad jag ska göra på slöjden i morgon. Ändå sitter jag här vid datorn och ugglar.
Så nu tänkte jag åtminstone göra någonting! Nämligen skriva ett vettigt inlägg.

Jag tänker positiva tankar om skolan, ser det som något bra och roligt. Jag tror att glädjen öppnar nya dörrar, man får lättare att ta in kunskap på lektionerna, man tycker inte att det är så värst farligt att sitta och plugga ett tag, istället är det något roligt. Och lyckas man halvbra inom något ämne så gör det inte så mycket. Man klarar av att ta det med glädje det också.
Är man negativ och ser skolan som ens undergång, ja, då blir det ett helvete. Man blir deppig, klankar ner på sig själv över alla misstag man gör i skolan.  Då går det dåligt, man kan inte förvänta sig något annat. Tänker man att provet ska gå dåligt, då går det oftast inte bättre än om man istället hade tänkt att det kommer gå bra. Man stänger dörrarna i sitt huvud när man inte tycker om skolan. Hur mycket man än lyssnar på lektionerna så går det inte riktigt in. Även om man kan alla saker på provet så blir det svårt ändå.

Det jag vill komma fram till är att det blir vad man gör det till. Jag tycker skolan är skitskoj, med kompisar  och allt sånt, och studerandet kan vara roligt det med.  Det blir helt enkelt mycket lättare!
Ägna nu en minut åt att fundera över vem du är: Ser du fram emot skolan eller är det bara ett rent helvete?

Kommentarer
Postat av: emma - emmahall.blogg.se -

Tack så mycket!:)

2009-03-18 @ 20:15:47
URL: http://emmahall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0