Varför är man blyg?



Musik som är bra är sånt jag lyssnar på. Det jag gillar helt enkelt. Det kan vara inom helt spridda musikgenren. Bland annat har jag lyssnat mycket på David Bowie-Life on Mars, Coldplay, Green Day och The Killers. Life on Mars var dock ett tag sen nu, men den är bra!

Just nu stöder jag min haka i händerna och tittar håglöst på dataskärmen. Datan segar som jag-vet-inte-vad och jag lyssnar på Hello Saferide -" Anna". Utanför fönstret är det mörkt och just nu vet jag inte vad jag ska göra.
Jag funderar lite kort över hur mitt liv hade sett ut om jag hade varit lite mer oblyg, dåligt ordval, men ni förstår vad jag menar? Då hade jag kanske gjort något just nu istället för att sitta där jag sitter. Någon som har förslag på vad jag kan göra åt min blyghet?

Hoppas ni har en supertrevlig torsdagskväll! Själv ska jag njuta av sovmorgon i morgon bitti, så härligt!

Kommentarer
Postat av: åsah

prova säga "yes till livet" och säg ja varje gång du tänker att du borde säga eller göra nåt, då testar du att göra det. sen så upptäcker du att det inte är så farligt som du trodde, och du kommer ha skitroligt.

Visst kan det leda till nederlag ibland, men det ger så mycket mer.

Bättre att våga och få många roliga stunder, och några jobbiga, än att fundera på vad som skulle ha hänt om man gjort något annorlunda... tror du inte? Jag undrar vad jag gjort om jag var mer blyg.... fast det var jag förstås när jag var yngre, men sen så ändrade jag mig... ja, det är ganska kul!

2009-03-26 @ 21:39:51
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: AnnLoice

Jag var också blyg då jag var yngre men det finns inte ett spår av det kvar. Jag fick rådet att stärka mitt självförtroende genom att ofta säga till mig själv "jag är bra, jag duger" Stå framför spegeln och säg till dig själv att du är fin och att du älskar dig. Det känns konstigt i början. Skriv lappar och häng upp omkring dig där det står positiva saker om dig. Gå emot dina rädslor, det finns ingen väg runt om man måste igenom och varje gång du klarar det så växer du en bit.

Om man försöker tänka positivt om alla så tar man för givet att andra gör likadant. Då kan du sträcka på dig och veta att du är omtyckt precis för den du är, du är unik och underbar.

2009-03-27 @ 11:52:00
URL: http://spinnrocken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0