I'm belonging to the too-much-thinking-generation!


Äntligen, jag bara ropar ut det ordet. JAG ÄR FRI! Fast, egentligen är det inte förrän på onsdag jag är helt fri, och inte ens då är jag helt fri. Det blir först till sommarlovet. Nej, nu låter jag tankarna skena iväg i alldeles för hög fart, för att icke-kördugliga Matilda ska kunna hålla kontroll på det.

Det tog då sin lilla, förbannade tid att gå igenom alla beskrivningar för verktygen, men nu sitter det. Och sitter lär det inte bara göra till på onsdag, det lär dyka upp fragment, hela skrämmande meningar i mitt huvud de kommande 20 åren. För "klyvning av fastrostade muttrar samt avhuggning av mindre skruvar" kommer en dag, när jag kanske sitter under en buske i Afrika och försöker fota lejon, blixtra förbi i mitt huvud. Nästa tanke som flyger förbi mitt huvud är "flatmejsel, även kallad huggmejsel".

Det här är en väldigt oroande tanke, men vad gör inte människan egentligen, som å ena sidan är en svag varelse, men å andra sidan kan vara rätt stark ibland också. De där sekunderna jag i framtiden förlorar mig i dessa tankar kan - jag har inte påstått att det gör det! - resultera i att lejonen hinner springa sin väg och jag, jag får aldrig chansen att fånga dem på bild igen.

Nu är klockan 22.13. Med sådär en fyra timmars sömn från föregående natt, så borde jag pallra mig i säng. På tiden. Så godnatt och förlåt för en dålig bilduppdatering och det lär så bli, fram till dess att jag slipper det här provet! Kram.

Kommentarer
Postat av: Mirry

Tyck till i dagens fråga på vår söta blogg!



www.arntyochmirry.se

2009-05-05 @ 10:12:51
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0