Läsare frågar: Yrkesotograf eller hobbyfotograf?


FRÅGA: Är du fotograf på riktigt eller mest hobbyfotograf?

SVAR:
Jag är en hobbyfotograf, men det hade varit roligt att jobba som yrkesfotograf, i alla fall ett tag. Har dock väldigt långt kvar innan jag kan kalla mig yrkesfotograf, för det finns så sjukt mycket och många olika sorts fototekniker osv. Men som sagt, jag fortsätter jobba mot mitt mål som yrkesfotograf!

FRÅGA: Är du nöjd med din kamera?

SVAR:
Ja, det är jag minst sagt! Men ska man köpa en semi-professionell kamera och är sugen på D200, satsa då ett par extra tusenlappar på D300'n eftersom den har bättre ISO-värden. D200 är väldigt bekväm anser jag, mycket knappar på utsidan och det innebär att man lättare och snabbare kan påverka exponeringarna. Man slipper bläddra i menyn på LCD-skärmen helt enkelt. En annan bra sak med kameran är att den får otroligt fina färger, förra ägaren till kameran sa att det nästan var motvilligt han bytte till D700, som inte alls fångade lika bra färger. Men det finns ju för- och nackdelar med allt. Min D200 kommer i alla fall få stanna med mig till dess att den vandrar vidare till de fascinerande-exponerande-vidderna.

Kommentarer
Postat av: V I C T O R I A P H O T O

Hej! Vill du vara med i min Månadens bild tävling, gå in här för att läsa mer :) ; http://victoriaphoto.blogg.se/2010/january/manadens-bild-februari-2010.html#comment

2010-01-21 @ 20:34:37
URL: http://victoriaphoto.blogg.se/
Postat av: Fabian

Vill bara inflika att fotograf är man faktiskt så fort man tagit en bild.. :) Spelar ingen roll om det är med en mobilkamera eller med systemkamera. Mer korrekt term för att skilja på det är att kalla sig "Yrkesfotograf" eller "Hobby-/Amatörfotograf". :)

2010-01-22 @ 00:43:52
URL: http://www.photobyfabbe.se
Postat av: Fabian

SV: Det var så lite så! Lätt att glömma.. =)

2010-01-23 @ 16:34:12
URL: http://www.photobyfabbe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0