Läsare frågar, jag svarar


Varför har du börjat äta kött igen?

Jag känner ibland att när jag är gäst hos någon så måste de alltid tänka på mig också, utöver deras egen mat. Därför anser jag att det underlättar om jag tål att äta kött när jag är borta hos någon, dock kommer jag fortsätta äta vegetarisk mat hemma. Och det kött jag tänker äta ska komma från djur man vet att har levt bra och inte plågats på något sätt, vilket innebär att jag inte kommer äta t ex kyckling. Kanske lite svårt att förklara, men hur som helst, eftersom jag inte ätit kött på så lång tid måste magen vänja sig vid det igen - jag kan inte äta en vanlig portion och tro att allt är okej med magen, för så är det inte. Man kan bli väldigt sjuk, så därför ska man ta det försiktigt. Ja, det är alltså därför jag har börjat äta lite lite kött, för jag anser att det är bra att kunna variera sig lite också. De som påstår att vegetarisk mat smakar sämre än kost med kött i, har dock väldigt fel tycker jag. Jag har inga problem att stoppa i mig böner och alla de mest konstiga rätter, alltid bara en rolig matupplevelse! Hoppas du fick svar på frågan!


När du fotar till Projekt 365, fotar du alla bilder under samma dag eller fotar du en bild per  dag?

Eftersom det heter Projekt 365 innebär det att jag fotar en bild per dag, annars hade jag kallat det Projekt 52 eller något liknande. Så än så länge har jag  fotat minst en bild p er dag sedan vecka två då jag började med det här projektet. Anledningen till att jag lägger upp alla veckans bilder i ett inlägg är för att jag fotar en veckas bilder under samma tema, t ex bokeh eller kanske porträtt - och sedan har jag inte heller tid att redigera  och lägga upp bilder varje dag, därför passar jag på att göra det på söndagen när jag är ledig!


Hur har du gjort för att "kanske" komma med? Skickar du in bilder eller är det genom ditt medlemskap på Fotosidan?
(fråga till detta inlägg)

Man måste vara medlem på fotosidan.se för att kunna skicka in bidrag, men till varje nummer kan alla medlemmar ladda upp ett antal bilder till tidningen! Är man skicklig och har en gnutta tur så får man sitt foto i tryck! Här kan du ladda upp dina bilder (till höger i menyn kan du ladda upp till olika teman).


Vad är brunost?

Jag tror att osten heter mesost i Sverige, men när jag bodde i Norge så åt vi den och där heter den brunost. I alla fall, brunost kommer från getter, den är lite tjockare och smakar annorlunda gentemot den vanliga gula osten. Personligen tycker jag det är jättegott att äta den osten tillsammans med paprika! Finns att köpa i vanliga matvarubutiker!

Kommentarer
Postat av: Ida

Är du född i Norge eller flyttade ni dit? :)

2010-03-06 @ 18:30:37
URL: http://taralom.blogg.se/
Postat av: MICAELA'S BLOGG ~ foto & vardag ~

Jättekul att läsa svaren :D

2010-03-07 @ 17:03:44
URL: http://lovliie.blogg.se/
Postat av: Sessan

Brunost är så himla gott :)

2010-03-10 @ 12:22:42
URL: http://victoria87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0