En lycklig Matilda


Åååh jag är SÅ glad idag! Köpte FS Magasin och fick till min glädje se att jag var publicerad med en bröllopsbild på Maria och Johan, MEN den stora glädjen låg inte i det... utan att även Fabian fick en bild publicerad. Jag kände mig riktigt själaglad när jag såg det.

Jag är så glad och stolt över att se hur mycket han har utvecklats sen jag lärde känna honom. Han har verkligen vuxit i sin roll som fotograf, och från att i stort sett bara fota gatufoto till att lyckas bra med även porträtt (och bröllop!) tycker jag är ett stort steg. Något som också är skoj är att han utvecklat en egen stil, vilket även det är något som visar att han utvecklats väldigt, väldigt mycket det senaste året. Jag är glad för att jag hjälpt honom och fått se honom utvecklas, jag tror att man själv utvecklas mycket om man hjälper till - istället för att dra någon bakåt och nedvärdera dennes prestationer. Om det är något man verkligen vill, som till exempel Fabian som ville lära sig fota porträtt, då ska man våga försöka. Och jag som vän och fotograf kunde hjälpa honom genom att stötta honom, finnas där när han hade frågor och även agera modell. Allt för att han skulle våga. Hellre ställde jag upp som modell, trots att jag då hade väldigt dåligt självförtroende och tyckte att jag blev ful på varenda bild, än att säga att han absolut inte ska fota porträtt eftersom att han aldrig gjort det tidigare. En hjälpande knuff kan behövas, men sedan har det en tendens att rulla på av sig självt!

Och var ville jag komma med det här inlägget? Jo, har du en vän som står i valet och kvalet - finns där, lyssna och hjälp till, men tvinga inte din vän till något som denne inte själv vill. Hade Fabian inte själv haft viljan att lära sig fota porträtt hade han heller aldrig kunnat göra det. Over and out.


Bilderna nedan är de bilder som publicerades i FS Magasin nummer 4 2011.


Kommentarer
Postat av: Fotoemilia

Gud så kul. Värda att publiceras :)

2011-08-09 @ 20:28:45
URL: http://fotoemilia.blogg.se/
Postat av: Fabian

Blir så glad när jag läser detta! <3 Så sjukt kul att få bilden publicerad och dessutom få den till försäljning genom bildbyrån! :D Jag är oändligt tacksam för ditt stöd med fotograferandet och denna bilden hade ju verkligen inte blivit till utan dig! <3 :)

2011-08-09 @ 20:46:02
URL: http://www.photobyfabbe.se
Postat av: Kamilla Nylund

Vad roligt, grattis!



sv: Tack så mycket :-) Åh nej, buss mellan Piteå och Stockholm? Måste varit jätte jobbigt, och seeegt.. Nä det är klart haha ;-)

2011-08-09 @ 21:16:29
URL: http://kany.blogg.se/
Postat av: POOS

Stort grattis till er båda :D

2011-08-09 @ 21:35:01
URL: http://poosamatorfotograf.blogg.se/
Postat av: Olivia

Åh grattis till dig och Fabian! Så himla kul! :D

2011-08-10 @ 01:54:37
URL: http://lucesolare.blogg.se/
Postat av: Sessan

Va roligt, grattis till er båda.

2011-08-10 @ 10:31:41
Postat av: Ingrid

Vad roligt för er!! :) Häftigt!

2011-08-10 @ 10:58:33
URL: http://ingy.blogg.se/
Postat av: Brudgummen

Häftigt att va med i ett magasin.. :-P. det där är favorit bilden från bröllopet. Grattis till er båda.

2011-08-10 @ 21:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0