Utveckling!


Den 6:e juni 2009 fotograferade jag mitt första "riktiga" uppdrag med en familj som ville ha bilder på sig och deras vuxna dotter. Jag kommer ihåg hur nervös jag var, jag hade ju aldrig träffat personerna innan. Vädret var emot oss, det regnade och haglade och vi tog  skydd under ett par träd. Idag när jag tänker tillbaka på det ser jag själv vilken utveckling jag har gjort under de här två åren. Då var jag ganska blyg och hade nog svårt att få personerna att se avslappnade ut på bild, trots att jag lyckades få dem att skratta i alla fall. Idag känner jag verkligen av den förändring som skett och det känns fantasiskt. Att man kan växa så mycket som individ och fotograf är fascinerande, för jag trodde verkligen att jag hade nått min topp då - jag hade ju fått fotografera mitt första fotouppdrag! Jag tycker det är spännande att gå tillbaka och se hur man utvecklats, förut tyckte jag mycket om att redigera ögonen (vilket jag gör även idag, men i en mer måttlig utsträckning). Jag har lärt mig genom att vara ganska extrem inom en viss redigering, att överdriva en effekt, för det är så bra att kunna redigeringar så att jag sedan - idag, har möjlighet att redigera bilder i den utsträckning jag själv önskar istället för att begränsas av att jag inte har vågat experimentera med Photoshop. Och det är något som gäller fotografering allmänt - våga experimentera och göra något helt crazy, för det är en erfarenhet du får till framtida fotograferingar!



Kommentarer
Postat av: becca

Kul läsning :)

2011-08-15 @ 22:36:22
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: Erika Hallman - fotoblogg

Hej!

Jag gick in på din hemsida och kollade lite, jättefin! Sen såg jag att det är en sån där sida man kan göra gratis. Jag funderar lite på att göra en hemsida jag med och undrar lite om du är nöjd med weebly? Är det enkelt att designa sin egen sida? Och är det verkligen helt gratis som dom säger eller finns det några dolda kostnader?



Tacksam för svar :)

2011-08-16 @ 11:58:44
URL: http://erikahallman.blogg.se/
Postat av: Jennie

härligt att se att man utvecklas :)

2011-08-16 @ 17:15:53
URL: http://hallon8.se
Postat av: MEULLERPHOTO

Vacker bild!



Ja visst är det kul att se hur mycket man utvecklas. Roligaste är nästan att kika på de första bilderna man gjorde i photoshop!

2011-08-19 @ 12:30:26
URL: http://meullerphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0