Före och efter: Porträtt 'Beaten'


Fotograf: Fabian Rubensson


Det var ett par personer som önskade att se originalbilden till denna bild. Bilden ni ser åt vänster är i stort sett oredigerad. Det jag gjort med den i Camera RAW är att ljusa upp den, samt lägga en lilaton i skuggorna. När jag har tid kanske jag ska göra en ny variant av den redigerade bilden, med samma stuk men en lite annan twist på det. Vi får se vi får se!


För er som undrar vad jag gjort i Photoshop med denna så är det lite kortfattat:
  • Ljusat upp i kurvor.
  • Ändrat färgbalansen så att skuggorna går mer mot cyanhållet.
  • Lagt skärpa på ögonen, samt ökat kontrasten i dem.
  • I högsta mån försökt klona bort skuggorna på den ljusa bakgrunden.
  • Lagt till blodet med hjälp av penslar jag laddade ned gratis på en hemsida.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag älskar orginalbilden, :D :D <3 MER ÄN DEN ANDRA!

2011-01-15 @ 14:59:43
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0