Upprörd och förbannad över människors vårdslöshet


För tillfället är jag väldigt upprörd och förbannad. Jag har sett en Youtube-video som är så jäkla hemsk. Jag förstår inte hur människor kan köra vårdslöst på vägarna, hur de kan köra för fort eller inte hålla koncentrationen på vägen. Jag förstår inte varför man skriver sms när man sitter och kör, jag förstår inte varför man tycker att det är roligt att bryta mot lagar och regler. Sådana personer borde aldrig få sätta sig i en bil, tyvärr gör de det. Hur många olyckor beror på det VI gör?! Det är skrämmande hur vi människor är byggda, och jag kommer nog aldrig förstå det.


Allt i filmen är riktiga olyckor, antingen film från den riktiga händelsen eller återskapade filmer från olycksberättelser. Varning för känsliga tittare, filmen är inte rolig att titta på.



Jag hoppas att du som har körkort tänker på det här nästa gång du kör, att du inte kör för fort bara för att du kan, att du kör med alkohol i blodet, att du inte koncentrerar dig på vägen. Var inte den som orsakar olyckor som dessa.

Kommentarer
Postat av: Frida

Guuud! Asså jag bara satte på filmen utan att tänka på vad den kunde visa, nu sitter jag här och läser texten EFTER och ser att det står "Varning för känsliga tittare, filmen är inte rolig att titta på." Nu sitter jag här och är arg & superledsen. Det gjorde allra mest ont när barnen blev påkörda. Shit, Tänk om alla kunde tänka på att köra säkert istället för att vara coola!

2011-07-10 @ 20:51:20
URL: http://systrarnae.webblogg.se/
Postat av: Erika Hallman - fotoblogg

Tårarna bara rinner nu när man sett denna video. Finner inga ord.

2011-07-10 @ 21:38:03
URL: http://erikahallman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jobbig film att titta på, speciellt för att min morbror blev ihjälkörd för några år sedan(vet inte exakt hur många)

På grund av en rattfyllerist så fick jag aldrig lära känna min morbror. Tänk er för innan ni sätter er framför ratten!!!

2011-07-10 @ 22:03:00
Postat av: Nicolinafoto

Jag håller helt och håller med dig, de här är så jävla hemskt! Jag fattar inte ens att man kan sätta sig en bil när man druckit eller för den del kunna utsätta andra för detta, hur tänker folk?



En av mina kompis fick tyvärr möta en sådan här idiot, tyvärr kunde man inte rädda hennes liv. Jag fattar fortfarande inte att hon är borta. De är så jävla hemskt. :'(



SV: Tack så jättemycket, är faktiskt väldigt nöjd med desginen! :)

2011-07-11 @ 15:03:46
URL: http://nicolinasfoto.blogg.se/
Postat av: [SOFIA WESTERGREN]

usch... det är så himla sjukt att man blir knäpp! och faktiskt när jag var ute och körde igår var jag med om en sån där situation, fast ingen olycka hände som tur var. jag skulle köra om en bil, och när jag ligger precis bakom den bilen (i vänstra körfältet såklart) så kör bilen ut frmför mig, uan att blinka eller nånting, jag fick tvärnita (på 120-väg) och sen när bilen kört in i högra körfältet igen, och jag kör förbi bilen, så ser jag att människan sitter med mobilen och håller på. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!?!?!?!?! man blir mörkrädd...

2011-07-11 @ 15:25:39
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Postat av: Nicolinafoto

SV: Tack så jättemycket! Om man säger så, blir hon alltid bra på foto! Tänk om man kunde vara så? Dock blir ju alltid fin på foto och tar helt magiska foto! :)



Eller hur, något som borde finnas är alkolås i alla bilar, eller nått. Problemet är ju bara att där kommer finnas folk som kopplar bort det eller så, där finns alltid idioter.



Tack, eller vad man nu ska säga! :( Hon hade så många planer i framtiden och hon älskade verkligen livet och så händer detta! Det är så orättvist! :'( Kram på dig!

2011-07-11 @ 16:17:28
URL: http://nicolinasfoto.blogg.se/
Postat av: Nicolinafoto

Sv: Jag älskar verkligen att fotografera barn! :)



Jag hoppas verkligen inte att du ska få uppleva det, eller rätta sagt att ingen ska få uppleva det, för de är hemskt! Kram <3

2011-07-11 @ 20:26:01
URL: http://nicolinasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0