Att fotografera bröllop


Förra gången, i januari, när jag fotograferade mitt första heldagsbröllop så mådde jag inte vidare bra dagen därpå. Jag har aldrig haft en baksmälla, men jag kan tänka mig att det är så det känns. Antagligen åt och drack jag för lite under bröllopsdagen, för jag var då inte pigg dagen därpå. Anledningen att jag åt och drack för lite var för att man var så fokuserad på annat, man ville föreviga brudparets dag på bästa möjliga sätt och då glömmer man allt annat, även sin egen hunger.
Det jag ville säga med allt det här var inte att jag mådde dåligt efter fotograferingen, utan snarare att det var värt det. Att fotografera ett bröllop är fantastiskt och då spelar det ingen roll att man är trött och helt slut i kroppen dagen därpå.

I lördags fotograferade jag porträtt, vigsel och fest, nästan heldag alltså. Det blir bara bättre och bättre för varje gång, jag strålade av lycka när jag lagom trött gick från festen på kvällen, för så är det verkligen. Man är trött efter att ha jobbat koncentrerat en hel dag, men det är underbart att ha presterat bra och att ha gjort brudparet nöjda. På toppen av isberget (isberget av glädje) så var brudparet helt underbara och otroligt trevliga. Tusen tack (om ni läser detta) för att jag fick följa med på just ert bröllop, det var fantastiskt roligt! Jag önskar er all lycka!


Kommentarer
Postat av: Tilda Larsson

Känner det samma, heelt död är man efteråt! Och jag som skulle upp tidigt dagen där på är lite lagom trött just nu sådär;)

Fick du mat på bröllopet också?:)

2011-05-23 @ 13:31:05
URL: http://tiildalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0