Sånt som gör mig förbannad


Det är sällan jag känner mig ledsen och samtidigt fly förbannad - men just nu gör jag det. Fabian upptäckte igår att vi haft inbrott i vårt förråd i Umeå. Jag förstår att de stal tangentbordet och vinterjackorna och skinnväskan - men jag kan inte fatta att de tog hela lådan med våra personliga prylar. Våra fotoböcker, mina egengjorda lerskulpturer som vi inte vågade hänga upp i lägenheten på grund av risk att de skulla falla i golvet och gå sönder och sen en massa massa småprylar. Fabian hade en liten grej där som han fått av sin farfar som inte lever längre. Kunde de inte ha lämnat det? Kunde de inte ha låtit bli att stjäla från oss?! Sakerna de tog hade knappt något värde för mer än OSS. Få saker gör mig så förbannad som detta. Att någon ens VÅGAR göra så? Sedan gör det mig så enormt ledsen över att de där lerskulpturerna knappast är hela längre, fotoböckerna slängda och Fabians grejer borta. Att vi aldrig mer kommer få se dem. Ja, jag är materiell när det gäller vissa saker. Många av mina prylar ger så mycket flashbacks för mig - fina minnen och glädjande historier. Och nu är en del av dem borta. Även om jag har förståelse för att tjuvarna (idioterna) tog värdeprylarna (och fick de privata prylarna på köpet) så är det INTE rätt. Ja, nu har jag fått ur mig lite ilska. Hoppas ni har en bättre dag än vad jag har.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Men nej! Fyfan för människor, rent ut sagt. Strykekram!

Svar: Ja, kan inte annat än hålla med. Tack <3
Matilda

2012-07-16 @ 19:14:00
URL: http://angeliqe.blogg.se
Postat av: KAJSA [FOTO]

Hatar dom som gör sånt, har dom inget vett i huvudet? sen har det börjat hända så mycket sånt i Umeå också.. Aja hoppas du mår lite bättre nu!:)

Svar: De har nog inget vett i huvudet! Förstår inte hur man kan stjäla från folk.. Och VAD de stjäl.. Haha, vi hade liiiiite roligt åt vad de stal.. De tog inte en Marwin-jacka, men däremot skosnören och en trasig DeVal-jacka. Man måste nog se det roliga i det, annars blir (iaf jag) knäpp.
Jättetråkigt att det sker mycket sånt i Umeå! :/ Tråkigt värre. Och tack för omtanken! <3
Matilda

2012-07-16 @ 19:14:51
URL: http://kajjsakavat.blogg.se
Postat av: Emma - foto

Men usch HUR kan någon/några vara så idiotiska och hemska....?! Jag är verkligen ledsen för er skull och jag hoppas med all min kraft att de åker fast en dag! Sköt om er!

Svar: Jag förstår inte heller. Men det är mycket man inte förstår här i världen. Tack för din omtanke <3
Matilda

2012-07-16 @ 19:20:51
URL: http://emmapersson.webblogg.se
Postat av: Elisabet

Syrran hade en granne i pite när hon bodde där som stal deras toapapper ur förrådet och nå andra småsaker. Men toapapper? Lite trögt, han var nog nödig ;) dock kunde poliserna inte göra nåt åt det.

Svar: Vissa människor är verkligen konstiga! Sjukt märkliga människor som sagt. Ibland undrar man om de har alla hästar hemma!
Matilda

2012-07-16 @ 20:23:04
Postat av: Linafoto

Nej men gud jag förstår mig inte på sådana människor?! Och vad ska h*n göra med era saker.. bara för att göra andra ledsna.. fyyyy för sådana människor!! Nu blev till och med jag arg och ledsen. KRAM på er!

Svar: Jag förstår inte heller dem. Känns sjukt tråkigt att vissa personer funkar så.. :/
Matilda

2012-07-16 @ 20:58:22
URL: http://linafoto.blogg.se/
Postat av: Victoria

Nej fy fan va tråkigt, hemskt. Jag har inga ord för jag kan inte förstå hur det känns.

Svar: Det gjorde inte jag heller förrän nu... Jag hoppas du slipper uppleva den känslan!
Matilda

2012-07-17 @ 11:43:47
URL: http://impalaa.blogg.se
Postat av: Clara Wimer Bergman

nä fyfan vad tråkigt, hade också inbrott när jag var liten och då tog de en kamera och inuti den var det en film på när min syster tog sina första steg. Sånt som är ovärdeligt bara försvinner från en, det är ju så jävla tråkigt :((

Svar: Ja usch vad tråkigt för er! Förstår känslan av att förlora nåt sånt. Ovärderligt för en själv, helt värdelöst för tjuven. Idioter är vad de är!
Matilda

2012-07-17 @ 22:53:11
URL: http://ckklara.blogg.se/
Postat av: Ida

Säger som Timbuktu: må deras hårddiskar för evigt alltid krascha.

Svar: Det var kloka ord! Kan inte annat än hålla med!
Matilda

2012-07-18 @ 09:26:52
URL: http://idautanp.blogg.se
Postat av: Ulrika - Fotograf u.norman

Fy tusan så dåligt! Det är uselt att ta någon annans ägodel, det är genomuselt att ta något bara för att jävlas. De kommer ju inte tjäna något på att ha tagit era minnen. Nej, usch så arg jag blir bara jag tänker på det. Styrkekramar till er.

Svar: Nej, jag förstår inte heller. Tack för omtanken <3
Matilda

2012-07-19 @ 16:28:26
URL: http://unorman.wordpress.com
Postat av: Ellen (alatariel)

Ush så hemskt! Verkligen. Skulle vara så bra om dessa idioter blev fast. :/

Svar: Ja, det tycker vi också. Bara att hålla tummarna!
Matilda

2012-07-22 @ 16:36:00
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: Fredrik Larsson

Varför i helvete ska dem jävlas och ta personliga saker som ändå inte är av något värde för dem? Jävla idioter. >:(
Har ni anmält?

Svar: Vi har anmält - direkt. Och klagat hos hyresvärd (hur kan de ta sig in utan husnyckel till förråden?!) Och summan av kardemumman; de verkar vara idioter.
Matilda

2012-07-22 @ 21:29:28
URL: http://www.fredlarsson.blogg.se
Postat av: Jennifer / Ett år i North Carolina

Usch, jag blir arg bara när jag läser det!

2012-07-28 @ 15:03:32
URL: http://jenniferusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0