Årsresumé 2012 - del 2


JULI

I juli fotograferade jag tre bröllop - Cecilia och Davids, Ida och Fredrics samt Sara och Ulfs. Alla gånger hängde regnet runt hörnet, men trots det sken solen och värmen låg på. Vilken tur! Fotograferade även en fin familj, bestående av Ullis, David, Nisse och Kalle. Jag träffade Hilda en snabbis och fotograferade även månen. Jobbade på Kronans Droghandel, precis som sommaren innan. När jag inte jobbade på Kronans redigerade jag mängder med bilder. I Umeå hade vi inbrott i vårt förråd.
 
 
AUGUSTI

Hade en fotografering med Amanda och hennes hundar Gry och Inez. Hälsade på hos Hilda och fotade studentporträtt på hennes kompis, där rekvisitan var en häst! Jag hade en konsultation inför ett bröllop, och i slutet av månaden fotograferade jag Sara och Peters bröllop i Storforsen. Åkte hem till Umeå.
 
 
SEPTEMBER

Fabian bakade bröd i massor (vi började med ett kokboksprojekt!). Den 3:e började jag plugga till F-3-lärare och hade flera tentor samma månad. Vi köpte mat från NordanSmak och jag skrev även ett inlägg om det. Jag köpte en iMac i företaget. Vi blev med katt, eller snarare med katter - Uno och Rut heter de och bor hos oss till dess att Djurskyddet hittar ett permanent hem åt dem. I slutet av månaden fotograferade jag ett bröllop i Skellefteå. Hade även en barnfotografering i Piteå.
  
 
OKTOBER

Jag och F var ute och fotograferade om kvällarna och morgnarna. Fotade även Uno och Rut. Jag fyllde 20. Min familj var och hälsade på en helg i Umeå och myste en massa med katterna. Det blev nog bokstavligt talat den helgens höjdpunkt. 
 
 
NOVEMBER

Jag fotograferade Uno och Fabian. Fotade även lite bilder på Uno och Rut där de ligger vid fönstret och kikar. Årets sista bröllop förevigades, hade äran att fota Amanda och Viktor den 10/11-12.
 

 
DECEMBER
 
Den bästa av bästa (Hilda) hälsade på. Tog bara 6-7 timmar att åka buss från Kalix till Umeå. Bara. Vi fotade en ny bild på oss båda (den förra var ungefär tio år gammal). Jag firade jul i Stockholm med Fabians familj. Hann träffa min fina syster Åsah. Nyår spenderades i Berlin med min familj. 
 
 
 
 
SAMMANFATTNING AV ÅR 2012

Förra året trodde jag att jag skulle ha betydligt mer blogglust detta år. Det stämde inte alls. Samma med fotolusten. Hur som helst, detta år hann jag träffa många fina personer och lära känna nya, på universitetet bland annat! Jag har haft ett fantastiskt år när det kommer till bröllopsfotograferingarna, alla mina brudpar är lika otroliga. Nästa år blir annorlunda, då F har fått jobb i Stockholm och ska bosätta sig i söder ett tag. Jag blir kvar i Umeå tillsammans med våra mysiga katter. Ska försöka vara mer kreativ och pysslig, vill gärna skriva en novell som jag inte gjort på över ett-två år. Sååå.. 2013 ska bli ett spännande och lärorikt år!

Kommentarer
Postat av: POOS

Vilket fint år, och vad mycket vackra foton du har hunnit tagit :)
Jag tycker också att man ser att du utvecklats en hel del under året! Grymt jobbat duktiga du!

Svar: Tusen tusen tack! Det värmer verkligen att läsa!
Matilda

2013-01-03 @ 12:54:37
URL: http://www.POOS.blogg.se
Postat av: Rebecca - Fotograf i Karlstad

Så fint !

Svar: Tack!
Matilda

2013-01-03 @ 17:34:58
URL: http://fotobex.blogg.se
Postat av: Ellen (alatariel)

Alldeles magiska bilder! Och jag måste säga att det känns så konstigt att se bilderna från Juli och Augusti, jag tycker ju att du tog dem alldeles nyss!

Svar: Hihi tusen tusen tack Ellen! Ja, jag känner samma sak själv. ;-)
Matilda

2013-01-03 @ 20:29:53
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: ALMA

sv: men åh tack så mycket matilda!

2013-01-03 @ 21:23:37
URL: http://almawiola.blogspot.com
Postat av: Victoria

Dina bröllopsbilder är magiska.

Svar: Tusen, tusen tack Victoria!
Matilda

2013-01-04 @ 17:43:46
URL: http://impalaa.blogg.se
Postat av: Helena

Fullt av vackra, härliga bilder från ditt år! Du är såååå proffsig! Lycka till med ditt 2013! Har du själv vägarna förbi Stockholm och har tid å lust å ta en fika med en pysslig stockholmsfotograf så hoppas jag att du hör av dig! Du verkar så trevlig!

:-)

Svar: Tusen tusen tack Helena! Det värmer verkligen att läsa dina ord! Ja, när jag är i Stockholm nästa gång ska jag försöka komma ihåg det (mitt minne är inte alltid det bästa!) ;-)
Matilda

2013-01-04 @ 18:46:12
URL: http://leafoto.blogg.se
Postat av: Anton

så himla duktig är du!!

Svar: Tack! :)
Matilda

2013-01-05 @ 19:59:39
URL: http://antonsfoto.webblogg.se
Postat av: Mary

Fina bilder :D

2013-01-09 @ 13:43:04
URL: http://maryphoto.blogg.se
Postat av: Sofia [fotoblogg]

Jättefina bilder! :)

2013-01-14 @ 18:02:20
URL: http://sofiabjorkesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0