Tågluff i Europa


Förlåt för min (väldigt) dåliga uppdatering de senaste veckorna, men jag har en bra ursäkt. ;-) Jag har varit och tågluffat i Europa med min familj, bortsett från en av mina yngre bröder som valde att stanna hemma. Jag var med två veckor och de andra hade redan åkt runt i Prag och Budapest i en vecka innan jag anslöt till sällskapet. Vi var på Sicilien, i Kroatien och i Rumänien, och det har varit väldigt roligt men samtidigt väldigt jobbigt (när jag inte är van att vara nära min familj tjugofyra-sju). Det har dock varit fantastiskt att få fota, och jag har tyckt det varit så intressant att få se olika platser och hur de skiljer sig åt. 
 
Jag bjuder på en oredigerad bild från skogen i Transylvanien (Brasov i Rumänien). Fler bilder lär dyka upp så småningom (när jag har tid), men just nu ska vi fira att Fabian fyllde år i förrgår! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Åh, jag vill tågluffa så himla mycket, hur fungerar det?
Oj, Transylvaneien, det är typ det coolaste, jag har alltid velat åKa dit, avis!

Svar: Båda gångerna vi tågluffat de senaste åren (2010 och nu 2013) köpte vi InterRail-kort (22 dagar och för min del 15 dagar). Med den får du åka i hela Europa. En tågbiljett består av två delar: en färdbiljett och en platsreservation. Ett InterRail-kort innebär att du har betalat för färdbiljetten, och när du då är och tågluffar behöver du enbart betala för en platsreservation (och det behöver man inte ens göra på alla tåg, så då kan man bara visa InterRail-kortet och så får man åka med utan att ha en bokad plats på tåget). Sen har vi valt att bo på olika B&B samt Hostels, som är lite billigare, och dem har vi hittat genom att fråga på turistinformation eller så har vi haft tur att någon kommit fram till oss på tågstationen och frågat om vi behöver boende. Om du undrar något mer kan du höra av dig! :-)
Och Transylvanien var jättehäftigt, egentligen var hela Rumänien ganska coolt och jag kommer nog vilja åka tillbaka dit åtminstone en gång till! :-)
Matilda

2013-06-16 @ 11:28:55
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Olivia

Svar: Oh, låter jätte coolt, tack så jätte mycket för svar!

2013-06-16 @ 16:03:34
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Anton

åh vilken fin plats! :)

Svar: Ja verkligen! :)
Matilda

2013-06-16 @ 21:34:16
URL: http://antonsfoto.webblogg.se
Postat av: Victoria

Åååå så spännande, jag ser fram emot att se fler bilder. När jag hör namnet Transylvanien tänker jag på Dracula.

Svar: :D Haha, ja men myten om Dracula uppstod ju i Transylvanien så det är inte så konstigt att man tänker på honom när man hör namnet! :)
Matilda

2013-06-18 @ 11:11:36
URL: http://impalaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0