Min måndag i Uppsala


I måndags åkte jag förbi Uppsala och träffade Ellen, det tror jag att jag nämnt på bloggen redan... Hur som helst, jag hade en supertrevlig dag med personlig guidning genom staden, det jag inte hade sett innan vet jag att existerar nu - jag har inte hunnit memorera exakta vägbeskrivningarna till alla ställen vi var på, det får bli en senare utmaning. Dessa två foton har Ellen tagit, men någon gång i nästa vecka tänkte jag bjuda på de bilder jag fotograferade. Precis som Ellen skrev på sin blogg hoppas jag att vi träffas fler gånger, det var verkligen en väl spenderad eftermiddag!

 

Vi stannade till på ett ställe vid Fyrisån och vilade oss lite och plötsligt ser jag två söta duvor som satt och pussades - de skulle ha utgjort en perfekt bild. Jag närmade mig dem försiktigt med kameran i högsta hugg, och precis när jag är på väg att fotografera vänder sig duvorna om och låtsas som att de inte ser varandra (bild nummer två). Jag backar, sätter mig ner och lägger undan kameran - och då går duvorna fram till varandra och pussas igen. Jag gör ett andra försök att fotografera dem, men icke sa Nicke, de gjorde en upprepning av deras "jag-känner-inte-dig-blick" och vände sig ifrån varandra. Detta upprepades ett par gånger, fram till dess att jag gav upp och vi promenerade därifrån. Jag kan nästan slå vad om att duvorna satt och pussades när vi gick bortåt längs Fyrisån.

 

Fotograf: Ellen Karlsson



Kommentarer
Postat av: Frida

Det är så typiskt duvorna! Haha. :)

2010-08-20 @ 14:03:31
URL: http://fridalautin.blogg.se/
Postat av: Hannah

Haha, vilka söta duvor!! :D

2010-08-20 @ 14:06:00
URL: http://hlphotography.webblogg.se/
Postat av: Felicia (fotoblogg)

Fina bilder! (: ha en bra helg!

2010-08-20 @ 17:43:18
URL: http://feliiciaohlsson.blogg.se/
Postat av: Nicklas

Åh, gud va kul att du var i uppsala :) Min hemstad

2010-08-20 @ 23:11:04
URL: http://centring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0