Det mäktiga regnet och svarta svanar


I Nya Zeeland fanns det många svarta svanar. De var vackra att titta på. Och en del oväder fick vi också se, många mörka moln. Också vackra att titta på, och fascinerande att veta hur mäktigt vädret är och kan vara. Nu tänker jag fortsätta med uttrycket: "efter regn kommer solsken", och ibland finns det till och med en regnbåge inblandad i det hela. Jag vet inte varför regn och mörka moln förknippas med känslor som ledsen, arg och besviken - kanske är det ett målande sätt att beskriva det en kan känna inombords ibland. Jag undrar dock; varför ska känslor som ledsen eller arg beskrivas som mörka? De är en del av alla känslor, och lika värdefulla som glädje och lycka. Samma är det med molnen, och regnet. Om inte regn fanns så skulle vi nog inte finnas. Regnet är en del av helheten, något som finns bland annat för att få världen att grönska, eller i värsta fall för att inte torka ut. Solen beskrivs ofta som en symbol för glädje eller lycka, och utan solen skulle vi inte heller finnas, men om enbart solen hade funnits och det aldrig hade regnat (vilket är i stort sett omöjligt, men tänk om) så hade växter inte kunnat växa. Både regnet och solen är viktiga för att leva, och för att finnas. Jag tror att samma sak gäller känslor. Jag beundrar regnet. Det är så mäktigt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sus

Jisses vilka coola bilder <3

Svar: Tusen tack Sus!
Matilda

2014-12-22 @ 10:11:50
URL: http://oslofru.com
Postat av: frameit.webblogg.se

Wow, vilken sjukt snygg bild den sista är! Ser ju ut som värsta sagovärlden med regnbågen och allt :')

Svar: Tusen tack! Ja visst gör det! Naturen är magisk.
Matilda

2014-12-22 @ 15:58:56
URL: http://frameit.webblogg.se/
Postat av: Emma Grann Fotografi

Så vackert!

Svar: Tack Emma!
Matilda

2014-12-22 @ 17:13:00
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Postat av: ♀ THE REVOLT ♀

Jag har aldrig sett ngn svart svan :o inte en vit för den delen heller xD

Väldigt vackra bilder för övrigt!^^

Svar: Oj, inte ens en vit? :) Jag trodde svarta svanar var väldigt ovanliga, vilket de verkar vara åtminstone här i Sverige, men i Nya Zeeland var de väldigt vanliga :)
Tusen tack! God fortsättning!
Matilda

2014-12-28 @ 22:49:56
URL: http://TheRevolt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0