Och oj, så trevlig LK var!


Shit, så härligt det var igår kväll på Lulekalaset. Det var så roligt att träffa tjejerna från Pajala! De var alla på gott humör, fast de verkade aningen trötta. Ellens kille hoppade bungyjump, vilket måste ha varit en häftig upplevelse - fast själv skulle jag nog vela hoppa fallskärm.

I början av kvällen försökte jag titta på Eric Bibb, men det var bara att glömma, han spelade nämligen inne i ett öltält (och som den 16-åring jag är, kom jag inte in), så jag promenerade runt lite på området och hade trevligt, till dess att jag blev less och gick tillbaka till det ställe där jag skulle sova. Där åt jag middag och läste en bok och tog en sådär, kanske tiominuters powernap. När jag vaknade klockan 23.00 var jag pigg som en lärka, mer vaken än vad jag hade varit under hela dygnet.
Det var ganska konstigt, med tanke på att jag steg upp 04.30 igår morse, för att jobba. Sen stod jag och stekte hamburgare hela dagen, fram till klockan 14.00.

Ellen, Alex, Christelle, Kajsa och Anna-Maja träffade jag först kring ett. Som tidigare sagt, så hade jag väldigt trevligt med dem.
Från området tog det kanske två minuter (maximalt) att gå till stället där jag sov och någon gång kring 02.30 var jag där igen, fortfarande pigg. Det var jag fram till 03.30, då jag till sist läste ut boken Mr Vertigo och sedan somnade. Då hade jag varit vaken i nästan ett dygn, bortsett från den där tiominuters powernapen jag tog.

Hoppas du också hade en trevlig kväll, var du än befann dig!

Och bara så ni vet, dum som jag var tog jag inte med kameran och det ångrar jag. Någon gång skulle jag vela dokumentera glädjen som alla verkar ha under sånna här festivaler, ljuset... Oh, tänk porträtt när alla är så naturliga (och vackra) de bara kan vara... Nästa gång säger jag bara, nästa gång får ni se upp!

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: tack så mycket. :D hon är såå söt. :)



dina porträtt är verkligen helt underbara. du är sjuuukt duktig! :D

2009-08-02 @ 12:52:08
URL: http://emmaa95.blogg.se/
Postat av: Shimett

Låter som du hade kul :)



Det här är faktisk första året på länga att jag inte har varit på luleå kalaset, men men....



Ser fram emot att träffas igen :)

2009-08-02 @ 23:25:13
URL: http://www.shimett.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0