Alex..


Ytterligare ett porträtt från igår dyker upp här på bloggen. Jag har snart uppnått mitt mål med att fotografera 5 fina porträtt på klasskamrater.
Alex var jättesnäll som lät mig publicera fotot på bloggen, trots att hon inte verkade nöjd över sig själv på fotona.
Själv är jag väldigt glad över att jag fick fota både henne, Frida och Ellen.
Jag tycker ljuset är väldigt fint och även färgerna är bra och passar till Alex.
Visst passar hon bra framför kameran?
Hade svårt att välja mellan färg och svartvitt, men jag tror nog att det är färgbilden jag tycker bäst om.

Tack Alex för de få fotona jag fick fota igår! Det skulle vara väldigt roligt att få fota henne och de andra igen.

Bortse från det nedre högra hörnet, kunde inte klona bort Ellens axel.


Kanske skulle lite mer kontraster passa på denna?

Kommentarer
Postat av: ELLEN

Svar: Tack så jättemycket! <3 det glädjer mig verkligen :) följ mig gärna med bloglovin' :



Du har ju en jättefin blogg du också :

2009-02-05 @ 15:32:59
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Hon blir kanonfin på kort så det behöver hon inte skämmas för. Jag gillar också färgbilden bäst, du kunde beskurit den så att du fick bort axeln och det gula så hade du sluppit klona. Prova och se hur det ser ut... Jag håller med dig om att prova lite mer kontrast på den s/v sen kan man jobba upp den i photoshop för att få lite mer stuns i det gråa partierna om man vill. Men jag tycker att du har fångat henne väl, blicken och det lite återhållna leendet. Kanonfint. Bra jobbat!

2009-02-05 @ 19:00:37
URL: http://ulricatorning.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Hej Matilda! Vilken ära jag har som får vara med på din blogg. Även fast bilden i mitt perspektiv inte är den bästa. Men jag skulle kunna tänka mig och stå framför kameran igen om jag är lite beredd och om jag skulle få vara med och titta hur du arbetar med bilderna. Är väldigt imponerad på dina verk. Fota är du riktigt bra på och det tycker jag att du ska fortsätta att göra, du kommer att komma långt med dina kunskaper kring ämnet! Kramar /Alexandra

2009-02-07 @ 20:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0