När livet är en dans på rosor!


Klassfesten, sista dagen i 9:an då alla söp sig fulla. Utom jag och ett par till.
Kommer alltid minnas den här kvällen som den stora floppen. Minnen för livet och jag har något att skratta åt. Kan väl lika gärna tala om att det är inte många i min gamla klass som jag överhuvudtaget saknar. Speciellt tjejen vars liv verkade så perfekt och just denna kväll kommer hon, gråtandes och klagandes och trodde att hennes pojkvän skulle göra slut och en hel massa olika bekännelser. Glädjen var stor när jag gick mitt i allt. Jag hörde inte riktigt hemma.

Det är så härligt att vara på topp i humöret igen. Underbart.

Har haft en supertrevlig dag, något oseriös men ibland behöver man sånna dagar. Kanske är jag lite trött i huvudet eller bara väldigt glad, men idag när Alex skulle rita en gubbe i PS så satt hon där och pratade med mig och helheten (med ritandet och allt) blev så perfekt och jag var tvungen att skratta. Hennes gubbe var så otroligt fin också, verkligen LOVE it!

På väg hem träffade jag Herman och det var verkligen trevligt att få prata med en kille, i längden blir det lite för mycket tjejer även om de är så oerhört trevliga.
Ja, för er som inte vet vem Herman är så är han den enda killen i min gamla klass som man kunde prata seriöst med.
Det visade sig att han har jättemycket prov, han går NV på Backa. Vi pratade om min klass, hans klass, lärare, prov, allt möjligt, i typ 50 min ute i kylan. Det är roligt att prata med någon och se vart de andra i gamla klassen rör sig, hehe.. Kallt, men värt det!
Han tycker att jag har blivit en mycket gladare och mer öppen person. Jag känner det på mig själv också.

Så jag ägnar dagens tanke åt Herman och hans kemiprov på torsdag.
Lycka till och det kommer gå bra för dig!

Kommentarer
Postat av: Carro

Fin bild.

Verkligen jätte fin blogg du har. =D

2009-02-23 @ 23:21:18
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Matilda!

Vad skönt att du har lämnat din gamla klass bakom dig, känner så väl igen dina tankar eftersom min son gick i en klass på högstadiet som var uppdelad i olika grupper, störst var så klart den coola gruppen (=de som rökte, söp och var allmänt taskiga mot andra), att börja i en ny klass på gymnasiet med människor som man trivs med är viktigt för att man skall må bra.

Kram

Camilla

2009-02-24 @ 13:43:47
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Christopher

Hej och tack för att du tittade in hos mig, och även för den fina kommentaren :)



MVH Christopher

2009-02-24 @ 17:47:19
URL: http://coefoto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0