Negativ


Jag har alltid varit sedd som en positiv person som sprider glädje. Fick höra det på högstadiet. Jag undrar hur det kommer sig att någon som jag, blyg och tystlåten, kan sprida glädje?
Jag tror inte att jag hörde hemma särskilt väl i min klass på högstadiet, nu när jag blickar bakåt ett år. Jag tror inte riktigt jag trivdes där heller om jag jämför mot nu.
Fortfarande är jag väl den där optimistiska, entusiastiska tjejen i klassen som försöker peppa och berömma andra.
Den här veckan har det gått dåligt.
Jag var så väldigt glad i början av veckan. Sedan i mitten kom den negativa känslan hos mina kompisar, pga betyg och prov och allt möjligt.
Den känslan hoppade över till mig och allt kändes bara hemskt dåligt. Skolan, mitt liv, usch.
Nu är jag dock glad igen, som tur är.

Det jag vill komma fram till är att om alla tänker mer positivt, mer glädje så kommer alla må så mycket bättre. Varför tänka på allt dåligt när du kan tänka på det bra?
Jag försöker verkligen, men uppenbarligen är jag en av få som gör det. Därför blir det svårt att försöka göra alla andra gladare.

Tänk positivt och se till att alltid berömma andra när det går bra för dem! Se även till att du berömmer dig själv för det bra du gör.
Du är en bra person precis som du är och det ska du vara stolt över.

Kommentarer
Postat av: Karin

Nu har jag länkat till dig (det går självklart jättebra om du vill göra detsamma).

Vill passa på att tala om att din blogg är en stor inspiration för mig! ( som blivit fotogalen på gamla da'r ;-)Känslan du förmedlar i dina foton är obeskrivbar. Känner också igen mig i det du skriver då jag var i din ålder, med många syskon etc.

/ Kramar

2009-02-14 @ 20:23:39
URL: http://www.mittfnstermotskogen.blogspot.com
Postat av: Veckans Modellbilder

Hej Matilda!

Tänkvärd text du skrivit.

Ska bli skoj att följa både dina texter men också ditt fotande framöver. // Mvh S-O

2009-02-15 @ 09:04:48
URL: http://stigove.blogg.se/
Postat av: åsah

hej! ja, du har rätt i att det är bra att vara positiv.. men ibland är det svårt! det är ju så att om man hamnar i positiva tankar, så blir det en positiv cirkel, men hamnar man i negativa tankar, så blir det en negativ cirkel.. svårt att ta sig ur! kul med porträtten.. jättebra att lära sig ta bra porträtt!

Mitt nästa uppdrag är att ta ett porträtt med minst ett objekt (eller djur/människa) som skildrar personen i fråga.. hihi.. lycka till! hoppas du hade kul på alla hjärtans dag!

2009-02-15 @ 10:27:38
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: ellen, f o t o

Å, äntligen en med samma inställning som mig! Jag tror vi är ganska lika faktiskt Matilda!

Men ibland kan man inte vara positiv, hur man än försöker.. antar att det inte går att vara på topp alla dagar men man kan ju alltid försöka! :)



sv, tack så jättemycket! Jag tycker du är otroligt duktig på att fånga dina motiv på annorlunda sätt och jag gillar verkligen dina bilder! :)

2009-02-15 @ 19:00:18
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0