Den andra sidan av historien


Jag bär alltid omkring på dessa negativa tankar, men jag gör ett val: Antingen tittar jag på dem och blir nedstämd, eller så glömmer jag dem för stunden och njuter av livet.

Dagens negativa och nedstämda tankar:

Den här dagen var den sämsta någonsin. Vi hade engelskaprov och jag tycker inte att det gick bra. Jag gjorde säkert jättemycket fel, det kändes så.
Sedan ser jag så himla dålig ut också, trött och sliten efter en jobbig skolvecka. Sedan måste jag gå upp i vikt, jag är alldeles för smal! Jag har inte känt mig glad på hur länge som helst. Jag känner mig stressad för efter lovet har vi en massa saker som händer i skolan, debatt, prov och sedan kommer vi köra traktor och jag är så himla dålig på det! Jag kommer säkert köra sönder något, det är sånt som alltid händer mig. Sedan har vi friluftsdag, det känns inte heller särskilt kul. Jag älskar att vara ute, men då vill jag vara det i stugan och åka miniskidor i backen uppe i skogen. Det skulle aldrig gå på kåbban. Mina kompisar är inte heller särskilt glada, de är alltid så negativa och ser allt så himla dåligt. Jag ger snart upp mitt liv, det är inte värt att leva. Det är verkligen uselt. Mitt liv är så tråkigt, usch.

Sanningen är att jag ibland tänker sådär. Då mår jag inte särskilt bra och känner mig inte vidare pigg. Men utan det negativa kan man inte uppskatta det positiva.

Idag har jag ställt om mina tankebanor och vänt om allt till positivt när jag pratade med söta Agatha som verkligen gör livet värt att leva när hon kommer med sitt glada leende. Det är verkligen värt att vara glad. Man får så mycket mer energi till att göra allt. Om man ska tänka på skolan så kan jag tala om att plugget blir lättare det också!

Vad trevligt det är när solen är uppe på dagarna och sprider ljus omkring sig. Det var ett tag sen. Nu är det lov till sist, det ska verkligen bli skönt att komma i form igen nu efter skolan. Få slappna av. Jag ska inte ens öppna skolböckerna under lovet. Då ska jag njuta av fotografering dagarna i ända. Fotografering är verkligen underbart!
Idag fick vi tillbak matteprovet och jag är nöjd över resultatet. Det är verkligen trevligt att få le och skratta, det har varit lite av den varan de senaste dagarna. Sedan blir jag friskare för varje dag som går, även om jag är lite hostig och förkyld än. Men sånt går över och det är ju inte hela världen om jag är sjuk ett par dagar, eller hur?
Sedan hade jag träningsverk i benen idag, haha. Aningen otränad eller vad? Fast det är skönt, då vet man att det ger något att springa runt i gympahallen.
Har ni testat yoga någon gång? Det är mycket uppskattat av mig. Känner mig alltid lite extra pigg när jag kört yoga.
Jag ska nog fota snart, upptäckte hur läckert ljus som kommer in genom persiennerna. Skulle bli läckert om man ser ett ansikte i det där ljuset. En mörk bild och små ljusa detaljer, ögonen då till exempel. Jag tycker om mina ögon, de blir ganska snygga i ett visst ljus, haha.

Hoppas ni får ett underbart sportlov och för de som börjar skolan igen på måndag, njut av att umgås med era kompisar!
Speciellt ni i klassen, kom tillbak efter lovet och var på topp. Det ska jag åtminstone.

Kommentarer
Postat av: Agatha

Va snäll du är ! :) thihi.

2009-02-27 @ 14:12:38
URL: http://agathaas.blogspot.com
Postat av: Åsah

det är ju jättebra! jag har inte lyckats på alla år som jag gått i skolan.. känner mig fortfarande inte nöjd..

2009-02-27 @ 14:24:49
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: Jakob, Fotoblogg

Svar: Tack så helt otroligt mycket :)

2009-02-27 @ 15:16:08
URL: http://detvarmindag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0