Kameraköp..


Sen i början av jullovet har jag sökt efter en billig Nikon D200, på blocket, på massa hemsidor men inte fått svar från dem med ett kamerahus under 6000:-, väldigt trist måste jag säga.
Av någon anledning har jag aldrig sett annonsmarknaden på fotosidan.se, men det gjorde jag plötsligt igår!
Kamerahus, 2 batterier, 2GB minneskort och så manualer för 5500:- var det första jag hittade och jag hade riktigt mycket tur, ingen hade kontaktat ägaren innan mig! Efter mycket svamlande fram och tillbaka, ägaren ville ha betalt i förskott, jag ville ha postförskott, sen hälften-hälften och då ville han fortfarande ha allt i förskott. Då föreslog jag internetgiro och då ville han ha hälften-hälften förslaget. Man kan bli aningen misstänksam när sådant uppstår, så jag beslutade mig för att köpa kameran via internetgiro. I kväll ska jag betala och då skickas kameran på onsdag. Det betyder att jag kommer ha den i början av nästa vecka!

Jag hoppas att det här inte är något impulsivt köp och att jag kommer ångra köpet senare. Jag börjar dock bli trött på att låna pappas systemkamera hela tiden, det är ju trots allt hans kamera!

Positivt med kameran:
Har fler megapixlar än D70n och det betyder att jag får en högre upplösning på bilderna. Ska jag kunna sälja foton så är det bra om de är ganska stora, det ger en möjlighet att beskära dem en aning.
Har bättre ISO egenskaper.
Mer knappar på utsidan och inte lika mycket menyer som i D70n.

Idag tog jag bussen till stan och tog ut lite pengar för att kunna betala kameran. Jag passade på att fota kyrkan i stan och så ett träd som är upplyst av lampor med lång slutare.
Nu ska jag titta på TV och äta och bara ta det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0