Vem är jag?


Jag heter Matilda och bor här i Norrbotten med min stora familj på 9 pers.
Min stora hobby är just att fotografera och ägnar mig dagligen åt det, eftersom jag är med i ett projekt som kallas 365 där man ska fota just en bild per dag.
Frånsett fotograferingen är jag ganska upptagen med skolan, eftersom jag går första året på Naturvetenskap och det gör jag på Grans Naturbruksskola. Förut har jag velat bli veterinär eller fotograf, kanske både och, men nu är jag ganska säker på att jag vill bli veterinärassistent.
Jag går i en mycket härlig klass med en massa trevliga tjejer som jag trivs ganska bra ihop med.

Under loven bor jag i vår stuga som ligger utanför Kalix och alldeles i närheten av stugan bor en av mina bästa vänner, en barndomsvän som betyder mycket för mig. Vi är både väldigt intresserade av djur och fotografering, fast vi kan väl säga att jag är mProfilest intresserad av fotografering och hon av djur.

Vad mer finns det att säga om mig? När jag var liten reste vi halva jorden runt, mina föräldrar tycker mycket om att resa. Jag tycker själv att det är roligt att resa och har planer om att resa utomlands ett par månader efter gymnasiet, exemeplvis för att fota i Australien, kanske Amazonas!
Sedan har jag bott på ett par olika ställen, bl a. i Norge.

Det bästa jag vet är när jag får bo ensam i stugan, det är lugnt, tyst och jag kan verkligen slappna av, gå ut i naturen och bara njuta av den friska luften.
Jag bryr mig mycket om miljön och hur barn i andra länder drabbas av krig.
Jag är vegetarian också och har varit det ganska länge.

Nu vet du på ett ungefär vem som bloggar här, hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: åsah

låter jättebra med veterinär assistent.. det är ju förstås ganska mycket pappersarbete och att ta hand om kunder.. men jag tror det finns en hel del jobb.. sen så får man ju säkert ta hand om djuren som stannar över natten, efter operationer osv.. du klarar ju det lätt..

jag kan säga att jag klarade gymnasiet med någorlunda bra betyg utan att plugga nåt alls (nästan) så du kommer ju få värsta superbetygen...

2009-01-13 @ 12:13:16
URL: http://vazy-aila.blogspot.com
Postat av: åsah

klart du skulle! fast som sagt så hade jag inte bästa betygen.. men nog bra med tanke på jobbet jag lagt ner.. nu är jag ganska nöjd, jag har fått högsta betyget (vg) på allt jag gjort hittills på uni.. det är ju kul..

2009-01-13 @ 20:08:36
URL: http://vazy-aila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0