Harmoni fredag den 13:e



Idag är det fredagen den 13:e och inget farligt har hänt mig än. Glädjen är som vanligt på topp! Ska fota grannens bebis Stina i morgon och det ska verkligen bli roligt. Längtar. Idag hade vi en jätterolig idrottslektion, lite ovanlig var den, men rolig!

Jag kanske ska skriva ett långt och trevligt inlägg nu? Jag är smått sugen. Lika bra att göra det!
Känner ni ibland att ni kommer i kläm mellan kompisar? Det brukar jag göra ibland, när de bråkar kanske och man inte vill stå på bara enas sida för att svika den andra.
Förresten, skulle inte det här vara ett glatt inlägg? Bäst att byta spår!
Okej. Vad brukar ni göra för att bli gladare? Till exempel när det handlar om skolan och betyg.
Vet ni vad jag brukar göra?
När jag får veta mitt betyg i en kurs eller på ett prov och blir nöjd över det så skriver jag ned det på en lista.
Till exempel så är jag inte så duktig på engelska. Vi säger att jag har fått VG på ett prov och blir jätteglad över det. Då skriver jag såhär på listan:
Engelska verbprov - VG
Allt eftersom jag får veta mina betyg lägger jag till dem jag är nöjd med. Till sist kanske listan ser ut såhär:
Engelska verbprov - VG
Svenska grammatik - MVG
Matematik - VG+
Idrott kurs A - MVG
Sedan kan du gå tillbak och titta på den där listan när du känner att det inte går så bra för dig i skolan eller när du har tappat lusten och viljan. Det här funkar för mig ibland och kanske gör det så för dig också.

Och kom ihåg: Ett gott skratt förlänger livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0