Jag vet vad ordet 'fri' betyder.


I torsdags trodde ja att jag var fri, det kändes så härligt att slippa prov och läxor till helgen. När jag hade skrivit NK-provet kan man säga att jag studsade omkring och bara kände glädje. Trodde jag. Det var kanske bara en mantel, men nu vet jag vad ordet fri betyder. Att lätta på hjärtat och att veta att personen som lyssnar går att lita på. Då kände jag mig tom och blottad, men nu är jag bara lättad. Mitt hjärta väger just nu lika mycket som en fjäder. Tack för att du är en fantastisk person och pålitlig vän.

Igår traskade jag runt en stund på stan, första gången på riktigt länge. Följde med Jeanett när hon skulle hämta ett paket på Posten. När hon åkt hem stötte jag på Agatha på Åhléns och vi gick runt på stan i nån timma och bara pratade och skrattade
På stan köpte jag ett grått neutralt linne som var riktigt 'jag' kändes det som. Det var fint, passande nu när våren är på G. 

Jag mötte även 5 tjejer från min gamla klass, dem jag inte har träffat sen vi slutade skolan i stort sett. En av tjejerna hälsade. De andra mötte jag på ett annat ställe och de var drygt 2 meter ifrån mig. De tittade mig i ögonen och såg inte ut att känna igen mig. Nu förstår ni vilken klass jag kommer ifrån. Inte konstigt att jag kände mig så grymt utanför ibland. 

Klockan halv fyra var jag hemma och då placerade jag mig framför datorn och fixade Agathas blogg. Framåt kvällen var jag färdig. Satt och chattade på msn och njöt av att känna att det är helg. Hade tänkt lägga mig tidigt, kring tio-tiden, men blev uppehållen vid datorn och satt där till klockan var över midnatt. Men det var det värt. 
Färdig blev jag i morse med Alex' och Ellens bloggar. Hoppas nu att båda är nöjda. Och ni glömmer väl inte att lägga till Alex och Ellen på bloglovin?
Alex: bloglovin   Ellen: bloglovin 

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja precis. och jag är inutti min bubbla nu!

2009-03-21 @ 11:31:40
URL: http://shopaholicans.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja. Jobbar på det. Lägger till dej.

2009-03-21 @ 11:46:58
URL: http://shopaholicans.blogg.se/
Postat av: Elin

Chattade ni länge igår, efter jag gått?

kraam

2009-03-21 @ 11:49:16
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SVAR: hihi TacK :* kul att du gillar den ^^ <3 jag har lagt till dig nu :D

2009-03-21 @ 12:03:00
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-21 @ 14:05:57
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Sanna

kan bara säga att dessa tjejer som inte hälsade vet inte vilken förlust DOM gör av att inte hälsa.

Men sträck på dig och håll huvudet högt för du är en jättego och duktig tjej.

Och värna om dom som VET att upskatta dig



Kram på dig tjejen

2009-03-21 @ 19:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0