Svaren från frågestund


Ett par obesvarade frågor.

Fotar du manuellt?
Ja, det gör jag alltid, vilket betyder att jag ställer in ISO, slutare, bländare osv. När jag fotar porträtt och macro ställer jag oftast in skärpan manuellt också.

Har du något tips på inställningar / annat som man kan använda? x)
Det är svårt att säga. Testa dig fram på just din kamera. I början fotade jag alltid med Auto, sen gick jag över till A (på Nikon) och efter det lärde jag mig hantera kameran manuellt. Jag tycker det är värt att testa ställa in vitbalansen på kameran, kan bli riktigt häftigt resultat!

Vill du jobba som fotograf i framtiden?
Det beror på, egentligen har jag aldrig haft som plan att jobba som fotograf. Ska försöka utbilda mig till veterinär, men nu har jag även funderat på att gå en fotoutbildning efter gymnasiet. Vi får se, helt enkelt! Kan tänka mig att jobba som fotograf vid sidan av ett heltidsyrke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0