Me, myself and I - Matilda!


 

Mitt namn är, som de flesta redan vet, Matilda. Jag är 17 år gammal och bor i Norrbotten, närmare bestämt i Piteå. Mina klasskamrater kallar mig pluggis, men jag personligen håller inte med - jag är bara väldigt envis när det gäller plugg och har lätt för att lära. Jag anser att man ska ha sina mål satta högt, för då är sannolikheten större att man tar sig långt även om man aldrig uppnår sitt mål till fullo. Hemma har jag sex yngre bröder som jag på somrarna slipper då jag ibland åker ensam till stugan. Dock är jag tacksam över att ha många syskon.. har väl hänt ungefär två gånger under mina sjutton levnadsår att jag tänkt det, jag har nämligen lärt mig ta ansvar.

 

Jag springer mer än gärna runt med kameran i handen, vilket nog de flesta har kunnat konstatera här på bloggen. Porträttfoto, eller människor överhuvudtaget, är det genre jag tycker allra bäst om. Jag har fotat sen år 2006, tror jag.. Får jag den frågan svarar jag alltid annorlunda varje gång, haha! Mitt motto när det gäller fotografering är att alltid gå mot strömmen för att upptäcka nya sätt att se. Annorlunda är bra! Hmm..

 

Mer intressant fakta om mig är;

- jag har varit vegetarian i 5.5 år, har dock börjat smaka lite kött nu..

- tänker (oftast) positivt och tycker att man kan lära sig av både bra och dåliga erfarenheter!

- trivs på mitt rum och njuter av tystnad!

- älskar att känna/lära känna nya personer som är glada och ser lättsamt på livet..

- och drömmer just nu om att spara ihop pengar till en resa någonstans söderut (någon här vet kanske vart!)



Är det något mer ni vill veta, fråga så ska jag svara i ett inlägg! 


Kommentarer
Postat av: Linne

Varför har du börjat äta kött igen?

Har precis blivit vegeterian och det skulle vara kul att veta.

2010-02-22 @ 10:40:50
Postat av: [SOFIA WESTERGREN]

vad har fått dig att äta kött igen efter så lång tid? :D

2010-02-22 @ 10:56:21
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Postat av: Lina F

Kul att läsa lite om dig :)

2010-02-22 @ 13:31:16
URL: http://linafoto.blogg.se/
Postat av: åsah

ja. kött är ju inge gott heller! ;)

2010-02-22 @ 15:09:38
URL: http://vazyaila.wordpress.com
Postat av: HILDA ;P

YES, det är det skälet ;D hahah Bra, klart att du måst komma, vi får vara kreativa när det gäller fotoideer ;D Hare bra! KRAM

2010-02-22 @ 19:09:45
Postat av: ellen, f o t o

gillar också mitt rum, det är liksom ens fristad där man får vara för sig själv för en stund :)

2010-02-22 @ 20:34:57
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/
Postat av: -Madde

kul att du också e veggo! vi e lika gamla, fast jag har bara varit det i ca 4,5 år :)

2010-02-22 @ 21:47:18
URL: http://madeleinegothe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0