Jag är jag och det är bra!


Livet är verkligen fantastiskt - ja, jag vet att jag har sagt det förut... Men det är så! Jag tänkte ägna detta inlägg åt att skriva vem jag är, det kan ju alltid vara roligt att läsa för någon som inte har något för sig!

Som du säkert vet heter jag Matilda, men jag har inget andranamn. Som liten bodde jag på en bondgård, sedan flyttade vi till Norge och slutligen till ett hus vid Kalixälven där vi skaffade ett par får. Ett av lammen som föddes ett år blev mitt flasklamm, jag kallade henne Sally. Många vet om att jag har sex yngre bröder och tre äldre halvsyskon och brukar ofta komma ihåg mig just därför. Min yngste lillebror var ungefär ett och ett halvt år när vi flyttade till Piteå, så vi har bott här i snart sex-sju år. När vi skulle flytta var jag verkligen ledsen, för jag skulle sakna mina vänner och allt som hade med mitt liv att göra. Mest av allt skulle jag sakna djuren och min bästa vän, Hilda. Nu när jag tänker tillbaka inser jag att jag egentligen har flytten att tacka för mycket, men kanske inte allt. Om vi inte flyttat, hade jag börjat läsa naturvetenskap då? Hade jag blivit fotograf? Viljat bli barnläkare? Ingen kan säga, men en sak är säker, jag hade inte varit den person jag är idag. Hade antagligen aldrig startat denna fotoblogg och därmed aldrig lärt känna många underbara personer som just fotograferingen har fört in i mitt liv. Tack fotograferingen!

Än är jag inte riktigt tillfreds med mig själv, men jag tar det steg för steg och jag vet att en dag kommer jag att vara där! Och hur vet jag det? Jo, jag har gått så långt under två år att jag inte kunde tro det tidigare. Jag har förändrats, utvecklats, vuxit helt enkelt. Och för mig betyder det oerhört mycket, att jag är den jag är, och att jag ständigt utvecklas! Jag tål att ta kritik (gärna konstruktiv kritik) av just den anledningen - jag vill utvecklas.

Som jag ofta brukar säga: Allt är möjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid!

4

Denna bild var den första som jag laddade upp på bloggen, och enligt mig visar den hur mycket jag utvecklats, men också hur mycket av den jag är nu fanns redan då.

Kommentarer
Postat av: åsah

ja, nu är lektionen över... blev inte som jag tänkt mig... får nog tänka om...

2010-09-07 @ 18:23:26
URL: http://asahmedhundar.wordpress.com/
Postat av: ottilia - f o t o

Härligt att höra att du tycker livet är fantastiskt! :) Och vilka otroliga framtidsplaner du har! Verkligen skoj att höra! Barnläkare är inte dåligt! Hur kommer det sig att du vill bli det?



Sv: Nej, det är verkligen inte kameran som gör en fotograf, många verkar ju tyvärr tro det. Men det är ju verkligen bara ett hjälpmedel, likaså objektiven. :) Och objektiven är ju viktigare än själva kameran, tycker jag. :)

2010-09-07 @ 18:53:43
URL: http://lindellottilia.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Åh tusen tack och tusen gånger om! Din kommentar värmde verkligen in i hjärtat!

2010-09-07 @ 19:02:07
URL: http://passionated.blogg.se/
Postat av: ottilia - f o t o

Svar: Ja, precis! Enda anledningen för mig att uppgradera kamerahus skulle vara för ISO-talen. Jag brukar inte använda så höga ISO-tal i vanliga fall, så det funkar bra som det är nu.

Men drömmen är att bli bröllopsfotograf, och då måste man ju ha lite bättre brushantering... :)



Det låter ju jättebra! Barnläkare är ju verkligen en framtid att satsa på. Vettigt och säkert roligt jobb!

Ja, det kan ju hända att du börjar jobba som fotograf också! :) Du har ju helt klart potentiallen! Men man kan ju alltid ha det vid sidan om annars... :)

2010-09-07 @ 19:13:12
URL: http://lindellottilia.blogg.se/
Postat av: Jossi

Dom sista orden stämmer verkligen!!! :)

2010-09-07 @ 19:30:25
URL: http://josefineaspeteg.webblogg.se/
Postat av: petra

sv: tack :)

2010-09-07 @ 22:56:43
URL: http://petraakoistinen.blogg.se/
Postat av: Fabian

så kloka ord och din devis är verkligen så bra!! jag tycker att fler borde borde tänka så! :)

2010-09-08 @ 09:08:03
URL: http://www.photobyfabbe.se
Postat av: Maria

Så klok, så klok. Stort steg och väldigt viktigt, att känna att man duger som man är. Då är mycket vunnet. Grattis till det. Vi ses snart!

2010-09-08 @ 19:02:59
URL: http://www.marranmittilivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0