Inspirationssvacka


Av någon konstig anledning har jag helt förlorat all inspiration för att fotografera och redigera, åtminstone idag och sen ett par dagar tillbaka. Jag hoppas svackan går över snart, jag ska nämligen ha en porträttfotografering imorgon. Antagligen kommer inspirationen tillbaka när jag väl står där med kameran, men just nu känns det helt tomt. Har försökt redigera ett par bilder, men blir inte riktigt nöjd hur jag än gör. Det kanske beror på att jag är lite trött, eller att jag är sugen på att göra något helt nytt. Något som skulle sitta riktigt fint skulle vara ett nytt objektiv, skulle älska ett objektiv med bländare f/1.0! Tänk vilken underbar bokeh, det skulle nog väcka mig till liv igen! Eller ett riktigt vidvinkel-objektiv. Typ 10-12mm på en fullformatare. Så underbart!
Hur som helst, utan dessa svackor skulle man nog inte uppskatta när det går riktigt riktigt bra, så på ett sätt är jag glad att bara ladda upp inför kommande inspirationskick!

Tusen kramar till er fina läsare som jag vill tacka djupt för att ni är ni!



Kommentarer
Postat av: Sebastian Skarp

Är själv inne i en liten svacka, eller snarare en stor svacka med kortare perioder av inspiration... Skulle också vilja ha nya objektiv, gärna ett med bländare f/1.0! Och byta kamerasystem helt och hållet (till Leica M) för att få något "nytt" och annorlunda istället för alla dSLR som är mer eller mindre lika dana allihop. Sen om det verkligen skulle hjälpa med nya prylar eller om det bara är i mitt huvud jag inbillar mig att det skulle ge ny inspiration och fotoglädje vet jag inte.



Fotografering idag handlar så mycket om vilka prylar man har. Ibland önskar jag att jag inte brydde mig om prylarna, utan bara kunde fota och ha roligt oavsett vad för kamera och objektiv jag haft.



Du får säkert tillbaka inspirationen snart! Som du säger så kommer den säkert tillbaka när du väl står där med kameran, det brukar vara så, att när man väl plockat upp kameran och gått ut och börjat fota så kommer glädjen igen :) Du tar grymma bilder med den utrustning du har, inte behöver du bländare 1.0 för det ;)

2010-09-03 @ 22:34:53
URL: http://fotoskarp.blogg.se/
Postat av: TNORDQVIST - FOTO

sv: åh, tack!! :D

2010-09-03 @ 22:45:29
URL: http://tnordqvist.blogg.se/
Postat av: Linafoto

10-12mm på en fullformatare = ♥



Svar: Tack så mycket snälla Matilda! :D

2010-09-03 @ 23:07:31
URL: http://linafoto.blogg.se/
Postat av: Stefan

Är helt övertygad om att inspirationen kommer tillbaka! Kanske är det en liten höstsvacka?



Känner själv att det är lite tufft när det börjar mörkna redan när man kommer hem från jobbet. Men man får finna sina vägar :)

2010-09-03 @ 23:30:50
URL: http://sp-photo.se
Postat av: Johanna [injohanna.blogg.se]

Haha så kul grej! Skrev precis ett inlägg om att JAG hade en svacka, sen tänkte jag "vågar jag gå in på Matildas blogg och kolla? Det kommer ju vara AZMiga bilder så jag dör och så är hon bäst"



Och så har du också en svacka nu! Skönt att man inte är ensamen. Fast din svacka syns inte på dina bilder. GRYM bild i detta inlägg!



kram på dig vännen, kanske har det något med månen och planeterna och göra, som gör att vi har en svacka? Ska vi träffas nån dag och fota ? När var det, i helgen eller nästa helg? :) KRAM

2010-09-04 @ 03:33:33
URL: http://injohanna.blogg.se/
Postat av: Frida

Hoppas att du får tillbaka din inspiration snart! :) Du är ju en så himla duktig fotograf. :)



SV: Tack! Vad roligt att du gillar bilden! :)

2010-09-04 @ 09:44:22
URL: http://fridalautin.blogg.se/
Postat av: ellencharlotta

det kan bli sådär ibland. men helt plötsligt så blir allt självklart igen och man förstår inte hur man kunde tycka att det var jobbigt att plåta. Jag tror säkert att du snart är ur svackan :):):) kram!!

2010-09-04 @ 14:49:33
URL: http://ellencharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0