En kväll med fina Agnes!


Igår kväll träffade jag Agnes, min fina och glada (före detta) klasskamrat. Kändes verkligen härligt att träffa henne, hon är en sån solstråle och det är något jag verkligen kommer att sakna till hösten - Agnes och hennes glädje! Kul att jag hann träffa henne innan jag flyttar söderut.

Vi tittade lite på volleyboll, och Agnes hade lyckats få mig att ta med kameran också. Hon var nämligen i chock när jag satte mig i hennes bil utan kamera, så det var bara att springa och hämta min trotjänare. Efter volleybollen begav vi oss ut i en skog, fotade en massa härliga bilder i motljuset. Här nedanför pratade hon om sina visioner, haha. Bilderna kommer i stort sett rakt från kameran, ljusade upp några i Camera RAW. Fler bilder ska ni få se, men det lär bli de mer konstnärliga bilderna jag tog, hehe.





Sedan ringde hon och kollade ifall vi fick gå och fota på en strand som tillhörde någon hon kände. Det fick vi.




Även Agnes testade på att fota, hon gör det lite då och då. Det här var några av hennes idéer. Det var ganska roligt att jobba med henne och ha henne som fotograf, haha. Och duktig är hon för att vara helt ny med kameran!




Sedan fotograferade jag henne när hon gjorde lite akrobatiska konster i vattnet.




Sekunden efter tog hon ett oönskat dopp, hehe.




Väl uppe på land igen lyckades jag fotografera hennes fina leende *stolt*




Visst var det en vacker plats vi befann oss på? Efter Agnes lilla dopp åkte vi in till stan, hon bjöd på varsin banana-split lyxshake på Max och så hade vi allmänt trevligt. Det var min trevliga gårdag!



Kommentarer
Postat av: Rebecka - fotoblogg

Otroligt vackert!

2011-08-03 @ 23:46:13
URL: http://rebeckasfoto.blogg.se/
Postat av: Nea

Oj vilken fin blogg och vilka härliga foton! Du är verkligen duktigt! :o

2011-08-03 @ 23:57:27
URL: http://neiaphoto.blogg.se/
Postat av: Sissi

vackra bilder!

2011-08-04 @ 19:15:24
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Postat av: Hannah Larsson

åh, fint alltihop!!

2011-08-04 @ 19:58:31
URL: http://hannahlarsson.com
Postat av: becca

fina bilder !

2011-08-05 @ 10:22:33
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: Charlotta Bergström

Matilda! Du är en fantastisk fotograf. Jag har fått äran att vara värdinna vid två bröllop som du fotograferat och nu ser jag ju att du är kompis med min granne :) Roligt!

2011-08-10 @ 12:03:28
Postat av: Amanda

Hur får du så fina färger på bilder på både himmel och vatten? (övriga bilder också?) Använder du polarisationsfilter/gråfilter eller är det mycket ändring av färgerna osv i photoshop?



Vet inte om du minns att vi träffades på havsbadet då dom sökte sommarjobbare för några månader sedan?! :) Vill gärna ha kommentarer om hur dåligt jag fotar osv så att jag kan bli bättre. Ge mig gärna tips om du vill! Jag använder mig aldrig av photoshop längre , men det kanske är för att jag vill utvecklas i att fota. Och sen när man är bra på det så kan man använda photoshop som en extra krydda om det skulle behövas. Som sagt! Ge mig gärna tips :)

2011-08-17 @ 13:20:56
URL: http://storyswithphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0