3 korta läsarfrågor


Hur många bröder har du egentligen? :)

Jag har 6 yngre bröder i åldern mellan 8-17 år, sedan har jag tre äldre halvsyskon som är mycket äldre än mig och bor på lite spridda håll, dock snart samlade i Sverige igen!


Jag gillar speciellt den på fåglarna. Skulle vara otroligt kul att få höra historien bakom den bilden. :)



Min bästa vän Hilda hade fött upp kycklingar i skolan med sin klass, om jag inte minns helt fel. Hilda fick ta med sig ett par av dem hem och sedan låta dem växa upp, och jag fick en liten fotoidé när jag såg dem gå i sin bur. Vi hängde upp en röd filt i buren och sen fotograferade jag kycklingarna mot den filten, jag blev dock inte särskilt nöjd med bilderna och har inte kikat på dem förrän nu för någon vecka sedan. Här har jag ändrat bakgrunden till svart, eftersom att bilden blev väldigt mycket häftigare då. Så historien var nog, tyvärr, inte särskilt spännande ;)





Du är verkligen duktigt, vad har du för kamera ? :)


Det här är en fråga jag får väldigt sällan, och det är jag glad för. Fotografering handar inte om vad för utrustning man har, utan snarare vad man kan göra med den. För mig är det bara kreativiteten som kan begränsa, det är sällan min utrustning, för vill jag något nog mycket så lyckas jag på ett eller annat sätt. Och det hoppas jag att ni också gör! Jag fotograferar med en Nikon D200, är nöjd bortsett från att den inte klarar av ISO-tal över 800, samt att det inte finns filmfunktion..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0