Behind-the-scenes i form av ord


Ni var ett par stycken som undrade hur jag fotade de här och de här bilderna. Jag gissar på att ni är ganska många som tror att jag använt något avancerat ljus, att jag varit utomhus och liknande - men så är inte fallet! För det första var det lite för kallt, -20 grader, för att fota utomhus när man är bar om överkroppen som Isak var.
Solen stod ganska lågt och sken in genom mitt fönster. Jag placerade Isak framför en vit vägg och fotade honom från sidan, så att ljuset var placerat precis bakom Isaks huvud och därför bildade glorian runtom honom. Väggen fungerade också lite som reflektor eftersom att den var vit. Det som såg ut som snöflingor i luften var dammkorn som vi fick upp i luften genom att hoppa i sängen, ett bevis på att min säng är reeeen ;)

Redigeringen var ganska enkel, jag mörkade ned bakgrunden en aning och ljusade upp Isak en aning. Framhävde även den kalla blå tonen i alla bilder, sedan konverterade jag vissa till svartvitt.

Här är en bild som visar hur det såg ut ungefär, har dock inga behind-the-scenes...


Kommentarer
Postat av: Becka

Väldigt smart gjort! Och det var härliga bilder, det där.

2011-03-01 @ 21:04:26
URL: http://rebeckasfoto.blogg.se/
Postat av: Hannah Larsson

Du, jag snodde lite av dina bilder till min blogg och skrev ett inlägg om dig (självklart står det att du tagit varenda en).



Hoppas det var okej, annars får du säga till så tar jag bort dem. <3



KRAM!!

2011-03-02 @ 09:53:00
URL: http://hannahlarsson.com
Postat av: fotograf ottilia lindell

Du är så fantastiskt duktig på att utnyttja ljuset. Beundrar verkligen det!



Tusen miljoner tack för din senaste kommentar, gjorde verkligen min dag!

2011-03-02 @ 10:32:04
URL: http://lindellottilia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0