Stolt över mig själv


Jag förstår inte varför man inte får säga positiva saker om sig själv i det svenska samhället, för om man gör det så verkar det bara som att man skryter om sig själv. Ärligt talat orkar jag inte bry mig om det, för är man glad ska man kunna visa att man är det och inte glädjas i det tysta!


Hur som helst, idag kan jag klassa mitt projektarbete som färdigt, done, finito och jag är så sjukt stolt över mig själv! Över 100 timmar har jag lagt ned och det har verkligen varit värt det. Min fotobok är grym, jag är så glad att jag fick den färdig och glad över att så många tyckt den har varit bra. Min projektredovisning idag gick super den med, jag var nervös så jag skakade (adrenalin kanske?), men jag var väl förberedd och visste utan och innan vad jag skulle säga. Klassrummet blev fullsatt och de som inte hann ta sig en plats fick gå till någon annan redovisning. Det som var så skönt var att när jag väl kom igång med att prata märktes det inte av hur nervös jag var, hoppas jag i alla fall, haha. Något annat som lugnade mig lite var att det bara var jag som visste vad jag skulle säga, nog blev det lite småfel här och var men det märktes ju inte. I slutet av redovisningen berättade jag en söt historia om en pojke som jag fotograferade och intervjuade till boken och alla såg ut att bli glada och allmänt berörda av den.


Är så glad att jag klarade detta och dessutom gjorde det galant, känns så skönt att slutet börjar närma sig, proven börjar sina. Fram till den 10:e juni ska jag hinna med 4 prov och en resa till Stockholm där jag ska på gala, mer om det senare. Utöver det ligger ett bröllop och en annan rolig fotografering på schemat, och kort efter studenten fotar jag nästa bröllop. Jag ser verkligen fram emot allt, men framför allt ska jag passa på att njuta i nuet!


Kram på er alla, och för er som inte gjort er projektredovisning än önskar jag: Ett stort lycka till, glöm inte att ni är bäst!

Kommentarer
Postat av: Emelie Källman

Håller med dig! Gillar man något man själv gjort är man egoistisk osv.. :)



Härligt med arbetet, låter som det var något väldigt intressant :D

2011-05-12 @ 17:41:34
URL: http://superskarp.blogg.se/
Postat av: jeskan

Heja Matilda!!

2011-05-12 @ 19:06:18
URL: http://jeskan.blogspot.com
Postat av: Sessan

Klart du ska få vara stolt över dig :)

2011-05-12 @ 19:52:10
Postat av: Hannah Larsson

Du är så otroligt duktig och imponerar mig så himla mycket Matilda!!! Stor förebild!

2011-05-12 @ 21:54:22
URL: http://hannahlarsson.com
Postat av: Emma Nordgren - FOTO

Detsamma till din student, ska ju bli så himla skönt att vara klar med gymnasiet!



Jag har läst din blogg nu ett bra tag, måste vara något år iaf. Och jag tycker att du är cool på flera sätt. Dels så tar du superhäftiga bilder och alltid på ett annat sätt än så som många fotar. Sen som med det här inlägget, att våga säga att man själv är bra. Jag tycker att du har en skön attityd helt enkelt! Dessutom har du en cool frilla, haha ;) Jag tycker du verkar vara en bra människa i guess. Om man kan säga så till någon som man inte har träffat

2011-05-12 @ 21:58:12
URL: http://emmanordgren.webblogg.se/
Postat av: Fotograf Sara Marklund

Klart att man ska vara stolt över sig själv :-) Annars kommer man ingenstans här i livet!

2011-05-12 @ 23:47:33
URL: http://saraamarklund.blogg.se/
Postat av: Jennie

skönt att vara klar med projektarbetet!



svar: Alltid kul med konstruktiv kritik! Dock så står det i den "vanliga" texten att det bara är TIPS och inget annat och att jag tycker att det viktigaste är att man leker med inställningar och testar sig fram. Jag har endast gjort mina tips-inlägg för att folk undrar hur JAG gör när jag fotar vissa saker osv.. :) Eftersom jag jobbar som fotograf och oftast tar bilder på barn/djur som föräldrarna/ägarna vill ha så är det ju inte ofta jag vill framställa ett barn som utsatt och litet..

2011-05-13 @ 10:29:31
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: caroline

jag blir sjukt glad över att du är så stolt över dig själv! och för att det verkar ha gått så pass bra för dig! :)

Själv har jag bara snart gått ut ettan, men gisses vad tiden har gått fort!

2011-05-13 @ 22:10:48
URL: http://carolineelisabet.blogg.se/
Postat av: Veronica

Sånn er det i Norge også. Vi kaller det Jante-loven, og det er skikkelig teit. Ser ikke problemet i at man skal kunne si at man er stolt over seg selv, spesielt ikke når man har god grunn til å være det :)

2011-05-14 @ 20:10:22
URL: http://lill-veronica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0