Enskild firma - frågor till er


Har för en tid sedan tagit min hobbyverksamhet ett steg längre, nämligen till att starta ett företag. Det är mycket att lära sig, därför är jag glad att det blev nu under hösten då jag inte har så mycket fotograferingar.

Jag är dock rätt vilsen i djungeln av tjänster för företag, och har därför ett par frågor till er som också driver enskild firma:

1. Vilket bokföringsprogram använder du? Är du nöjd?
2. Vilken bank och tjänst använder du för företaget? Nordea, SEB mm? Är du nöjd?


Uppskattar alla råd och tips jag kan få! Förresten, kika in här lite senare idag då det kommer upp lite porträttbilder på Hilda! Kram på er alla underbara!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hade ett jättebra slutet... kommer inte ihåg just nu vad det hette men ska kolla upp det åt dig! Det är ju bra att man kan pröva alla program i typ en månad innan man köper. Och bank, säger bara seb, superbra service dygnet runt och jag tror det är gratis året ut och nästa med företagskonto och sen kostar det 600 om året, skitbra. Fråga gärna om du undrar nåt. Sofia

2011-11-27 @ 11:12:11
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Vad kul att du ska starta företag!!



Jag använder Visma Administration. Det funkar kanonbra! Så använder jag Enkla firman hos SEB, kanon det också :)

2011-11-27 @ 11:13:00
URL: http://michaeladahlstrom.se/
Postat av: becca

Jag använder Visma Administration och är nöjd med det. Sen använder jag swedbank.

2011-11-27 @ 11:56:18
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: becca

svar: Tack så mycket :) !

2011-11-27 @ 14:50:50
URL: http://fotobex.blogg.se/
Postat av: [SOFIA WESTERGREN]

sv: jamenvisst, så jäkla drygt. fast säger man något så får man ju skylla sig själv osv. osv, man får inte klanka ner på någon som röker för då jääädrar brakar helvetet lös! oftast ;) :D



- Och som michaela skrev, så var det Visma Administration som jag hade. Jag frågade nämligen henne vad hon hade när jag var som mest vilsen, finns så hiiimla mycket att välja bland. Men det är busenkelt. Och som hon sa, enkla firman. För mig fixade han ett bankkonto (privat), företagskonto, skattekonto och så får man ett bankgironummer som är toppen. Två fina bankkort får man också, grönt är skönt! Och som jag skrev innan, dygnetrunt-service via telefon och varje gång jag mailat supporten har jag fått svar inom 24 timmar. De värnar om sina kunder bättre än swedbank, enligt mina egna erfarenheter. Nu vet inte jag hur de är i uppsala men här i gävle så är swedbank inte något trevligt ställe att besöka!



Men som sagt, fråga om det är nåt mer, och lycka till! :D

2011-11-27 @ 22:49:26
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Postat av: Camilla, SEB Kundservice

Hejsan!

Vad kul att starta eget företag. Vi har ett företagspaket för dig som ska eller redan driver Enskild firma. Paketet heter Enkla firman. Du har tillgång till Internetkontoret för privatpersoner där du sköter både företagets & dina privata ärenden. Du får också tillgäng till vår Telefonbank med personlig hjälp med alla bankfrågor för ditt företag. Läs gärna mer och ansök på vår hemsida www.seb.se under fliken Vårt utbud - Enkla firman. Du är självklart välkommen att ringa vår Telefonbank företag 0771-62 53 53.



//Camilla

2011-11-28 @ 11:25:39
URL: http://www.seb.se/socialamedier
Postat av: Jenny Eriksson

1. BLA start ( från Björn Lunden information) som jag tycker fungera bra (de släpper en nätversion snart som också fungerar på mac så det känns toppen)

2. Rörelsekonto på Länsförsäkringar, tycker det fungerat utan problem.

2011-11-29 @ 15:40:01
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0