Uno och Rut


Våra två jourhemskatter verkar trivas här hos oss. När jag ligger i soffan och läser hundratals sidor i min kurslitteratur brukar Uno komma och sova på min mage - supermysigt tycker jag! Rut har för tillfället en krage runt huvudet eftersom hon nyligen kastrerats och det ser så roligt ut när hon krockar med en stol eller backar runt överallt. Hon ser bokstavligt talat skitsur ut för att vi satte på henne den där kragen, men verkar ha vant sig lite i alla fall. Vi testade ta av kragen en kort stund och då var hennes personlighet sen innan kastreringen tillbaka, men så fort den åkte på igen var hon sur-Rut. Haha. Uno däremot verkar inte fatta va vi har gjort med henne och varför hon går runt med en krage. Mer "dum" katt får man leta efter. ;-) Men söta och otroligt trevliga är de! Samt pratglada, de pratar titt som tätt, speciellt när det vankas mat.
Här är lite bilder jag fotade när de nyligen flyttat in.



Kommentarer
Postat av: Jennifer Nilsson

Vilka sötnosar :)

2012-10-06 @ 17:26:55
URL: http://jeeenifern.tumblr.com
Postat av: Ellen (alatariel)

De är så söta! :)

2012-10-06 @ 20:33:50
URL: http://alatariel.papper.fi
Postat av: erika

Jättsöta de är! :) Dundergulliga!
Fast flickkatter kastreras inte, de steriliseras. ;)

Svar: Ja, visst är de söta! Nej, de kastreras faktiskt :) Kastrering på honkatt innebär att man tar bort äggstockar och livmoder, vid sterilisering klipper man av äggledarna. :)
Matilda

2012-10-12 @ 08:55:30
URL: http://uppblandmolnen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0