Private tour i vår lägenhet


Nu får ni äntligen er efterlängtade guidning i vår lägenhet. Hade gärna haft lite mer färg på en del ställen, men man får ta det pö om pö!

Bilderna på väggen har vi fotat och framkallat. Klockan har vi gjort själva, genom att köpa en skiva som såg ut som en klocka och sedan sätta dit visare. Blev riktigt snyggt faktiskt!
 
Jag och katterna har lite skilda åsikter kring en hel del saker, bland annat hur mattorna ska ligga. Jag har tyvärr inte så mycket att säga till om, då jag brukar dra det kortare strået när det kommer till mattmöbleringen. 
 
Snurrorna på väggen har min lillebror gjort på beställning av mig. Tavlan i svartvitt ska bytas ut mot en annan vi har fotat i färg när vi har råd. 

Lite detaljer från köket. Hela köket är vitt och tråkigt, och i och med att detta är en hyreslägenhet har vi ingen lust att göra något åt de billiga skåpen. Därför får ni nöja er med mestadels detaljer. Nu när Fabian inte är hemma är det skönt att ha katterna - när jag äter eller lagar mat brukar Uno göra mig sällskap i köket genom att sitta på sin pall. 
 
Lite detaljer från badrummet - kaklat i blått och vitt, med ett färgglatt draperi och förvaring i grönt.
 
Bilder från sovrummet. Här ovan ser ni vårt blå skåp, som det var ett jäkla bök att lyckas köpa och få hem. "Trädlampan" var en studentpresent från min mamma, gjord av Niklas Originella. I sovrummet skulle vi vilja sätta upp en stringbokhylla också, sen handlar det om att hitta den rätta också ;-) Vi har nämligen määäängder med böcker som i stort sett inte har någon plats, därför ligger de flesta undanstuvade i kartonger.
 
Sådär, då har ni fått se hur vårt hem ser ut! Som sagt är det en del vi vill förändra, bland annat få in mer färg i köket och hallen, men det är ingen big deal att få det fixat snart. I övrigt trivs vi verkligen, det känns som att komma hem när man kliver genom dörren!
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica Gilbertson

gud vad fint du bor!!

Svar: Tusen tack Erica! :)
Matilda

2013-02-17 @ 13:17:40
URL: http://ericagilbertson.blogg.se/
Postat av: POOS

Gud vad fint ni har det :)
Helt annorlunda mot hur jag har det, men helt klart superfint med alla färger!

Svar: Tusen tack! :) Ja, vi trivs med färger, så för oss är det naturligt. Men alla tycker olika så :)
Matilda

2013-02-17 @ 16:40:32
URL: http://www.POOS.blogg.se
Postat av: Fotograf Ellen Karlsson

Superfint!! Älskar sänggaveln, så snygg :D

Svar: Hihi, tusen tack! Vi köpte ett tyg och sydde den :D
Matilda

2013-02-17 @ 19:49:52
URL: http://fotografellenkarlsson.blogg.se
Postat av: Rebecca

Mysigt !

Svar: Ja! :)
Matilda

2013-02-18 @ 09:50:53
URL: http://fotobex.blogg.se
Postat av: Katarina

Härligt med en liten rundtur. Jag gillade verkligen klockan. Läcker!

Svar: Tusen tack Katarina! :-)
Matilda

2013-02-18 @ 12:37:58
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Olivia

Så vackert, älsakr de skarpa bilderna, trädet och uggleinslagen!

Svar: Tusen tack Olivia! :-)
Matilda

2013-02-18 @ 18:47:16
URL: http://sammels.blogg.se/
Postat av: Hannah Larsson

Gillar verkligen alla färgdetaljer. Bästa! Mitt rum är också fyllt med massvis av färger; vet inte ens om jag vill veta hur min lägenhet kommer se ut sen.... ;)

Svar: Ja, färger är verkligen to die for, jag älskar det! Och jag är heeelt säker på att din lägenhet kommer se helt perfekt ut för dig! Huvudsaken är ju att den som bor där trivs, right? ;-)
Matilda

2013-02-20 @ 18:52:09
URL: http://hannahlarsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0