3 juni - Catania och Caltagirone i Sicilien


Under dagen åkte vi till Caltagirone, som skulle vara en keramikstad. Efter en två timmar lång, svindlande färd med en snabb buss var vi framme i Caltagirone och började leta efter all keramik vi hört talas om. Hur vi än gick och gick och gick kunde vi inte hitta något, och när vi frågade om vägen hos lokalbefolkningen pekade de alla åt olika håll. En stund innan tåget gick tillbaka till Catania fick vi helt enkelt ge upp, äta lite och ta oss till stationen. Vi tittade också på resterna av en amfiteater som ligger i Catania. Det mest intressanta vid amfiteatern var en kattfamilj med fyra otroligt söta kattungar som rusade runt och busade.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TIDSTJUVEN

Wow, så härliga resebilder! :) Man kan sitta och titta på dem i en evighet och drömma om att man själv var med.

Svar: Åh tusen tusen tack Maria!! Åh vad dina ord gör mig glad! Tack <3
Matilda

2013-06-25 @ 14:00:31
URL: http://tidstjuven.com/
Postat av: Matilda

Så otroligt duktig är du, saknar jag någonsin inspiration är det hit jag kikar in. Kan du inte börja skriva vad för kamera du tagit bilderna med och objektiv? Eller ja i alla fall kamera, hade varit roligt att veta!! Kram

Svar: Tusen tusen tack Matilda, så glad jag blir! I länken till min kamerautrustning kan man läsa vilken kamera jag använder (och jag använder i stort sett alltid fullformataren, dvs 5D Mk II). Under resan använde jag tre objektiv (den första använde jag mest och den sista minst): 35mm/1.4, 85mm/1.8 samt 50mm/1.4 :-) Anledningen till att jag valt att inte skriva ut utrustningen under varje bild är för att jag vill fokusera på bilden och inte på kameran, då jag mest vill inspirera med min blogg, och då har inte kameran så stor betydelse. :-) Kram!!
Matilda

2013-06-27 @ 01:03:52
URL: http://matildaglamborg.blogg.se
Postat av: Matilda

Hej!! Ja det förstår jag, ibland blir man bara lite nyfiken! För i grund och botten är det vem som står bakom kameran och bilden som gör skillnad aldrig utrustningen. Två med exakt samma utrustning kan få helt olika resultat i sina bilder! Kram

Svar: Ja, precis. Men ibland är ju utrustningen ändå till hjälp för att kunna skapa vissa bilder! :-) Kram
Matilda

2013-06-28 @ 12:42:44
URL: http://Matildaglamborg.blogg.se
Postat av: Emma Ivarsson

sv. Haha gött! ;) Tack så jättemycket! Och vilka himla fina bilder du tar, här kommer jag definitivt att kika in igen!

Svar: Tusen tack!! Vad glad jag blir :)
Matilda

2013-06-28 @ 12:47:45
URL: http://www.emmaivarsson.se
Postat av: Anneli - A'la Foto

Är det verkligen en huvudlös katt som ligger där på bilden? Det ser riktigt otäckt ut!

Svar: Nej, usch det ser hemskt ut när jag tittar på bilden igen - katten tvättar sig och hade ett svart huvud så det är därför det ser kapat ut.. Men däremot var de vuxna katterna riktigt magra, och det var hemskt :/
Matilda

2013-07-01 @ 00:58:21
URL: http://alafoto.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0