Bröllopsfotografering


I tre år har jag fotat en massa bröllop - och jag är så otroligt glad över att just jag har fått den äran att göra det! Att få dela en så stor dag, med innehåll av kärlek, nervositet, glädje, lycka: det är fantastiskt! Men (det är alltid ett men) det är väldigt tidskrävande, speciellt när jag så gärna vill spendera tid med Fabian under helgerna på somrarna. Han jobbar under veckorna och jag fotar bröllop på helgerna, och då träffas vi sällan, vilket inte är vad jag (vi!) vill. Sedan kan jag uppleva att det är en oerhörd stor press som vilar på en som fotograf när man fotar bröllop: det är ett måste att bilderna blir bra, och du har bara en chans på dig. Jag har helt enkelt beslutat mig för att inte fota bröllop. Vi får se hur det ändras i framtiden, eller just för specifika bröllop - det kan ju hända att en får en otrolig förfrågan som är svår att tacka nej till. De få bröllop jag bokar in kommer jag också kunna lägga all min energi på, och se till att både jag och framför allt kunderna blir nöjda. Jag kommer följa min magkänsla, och just nu känns det rätt att göra som jag gör. Jag ångrar inte heller att jag spenderat tre somrar åt att fota bröllop, just för att det är magiskt, och för att det har stärkt mig som person. Jag är så glad över alla dagar jag fått dela med brudparen. Mer än så går helt enkelt inte att säga, annat än att jag börjar ett nytt kapitel i mitt liv och att jag är lycklig över de tidigare kapitlen som varit! 
 
Här nedan är ett par bilder som jag haft äran och glädjen att fotografera i år.
 
 

Kommentarer
Postat av: Adine

Du tar väldigt vackra bröllopsbilder! :) Men förstår att det är väldigt tidskrävande och kräver mycket energi av en som fotograf... Men du kan helt klart vara nöjd med ditt arbete :)

Svar: Tack Adine! :)
Matilda

2013-11-08 @ 21:07:38
URL: http://lundahlfoto.blogg.se
Postat av: Amanda

Fullkomligt älskar ljuset i fjärde och femte bilden! Hur får du fram det? Har det med rätta tiden på dygnet, vinkeln, redigeringen eller något annat att göra med? Eller en blandning av allt? Skulle vara jätteintressant om du kunde skriva om det för jag blir alltid lika fascinerad av ljuset i dina bilder och det skulle vara jättekul att lära sig hur man får fram det på ett så snyggt sätt som du gör :)

Svar: Tusen tusen tack! Just på de bilderna hade jag enorm tur med ljuset. Bilderna är fotade i Frankrike och där går solen ned aningen tidigare på somrarna än här - så jag fotade helt enkelt i motljuset som uppstod när solen gick ned. :-)
Matilda

2013-11-08 @ 22:48:28
Postat av: Katarina

Åh, de är ju så underbara!

Svar: Tusen tack Katarina!
Matilda

2013-11-08 @ 23:27:31
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Becca

Superfina bilder! Och jag tror du gör rätt, man kan alltid ta de bröllop som talar lite extra till en. Men att lägga tid på de man älskar är viktigast :)

Svar: Tusen tack! Ja, precis så känner jag! :)
Matilda

2013-11-09 @ 08:34:41
URL: http://fotobex.blogg.se
Postat av: Mary

Jätte fina bilder :)

Svar: Tack. :-)
Matilda

2013-11-10 @ 19:08:20
URL: http://maryphoto.blogg.se
Postat av: Sara Lockby

Den känslan som du fångar i bilderna är obeskrivlig. Vi är så glada att du fotade vårt bröllop, vi kunde inte ha blivit nöjdare med våra bilder!!

Svar: Åh, tusen tack för dina fina ord Sara! Jag är så glad att jag fick vara med och fota under ert bröllop!!
Matilda

2013-11-11 @ 23:24:06
Postat av: Lissen

Många fina bröllopsbilder och ögonblick

2013-11-28 @ 22:07:06
URL: http://lissento.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0