En Black Box


Tänker inte komma med ursäkter för mitt bloggande, haha, ni får leva med sporadisk uppdatering. För tillfället läser jag NO och Teknik, och det är verkligen kul! Bilden nedan föreställer en Black Box som jag gjorde som en examinerande uppgift i ämnet Teknik. Själva uppgiften gick ut på att göra minst en mekanism i en låda, som inte var synlig utåt, mer än att vi skulle veva eller dra i en spak. Sedan skulle vi dekorera lådan så den passade till en saga. Jag hittade på en saga om älvan Stjärna, och hur hon önskade att det skulle finnas något mer som spred ljus på jorden om natten, och hur månen då dök upp och spred ljus tillsammans med henne. När jag vevar på spaken så snurrar månen, och haren skuttar fram och tillbaka. Tycker det är himla kul att läsa den här kursen, kan jag lugnt säga!
 
 

Kommentarer
Postat av: lina

så fin! skulle vilja se den in action!

Svar: Tack! Kan försöka ladda upp en filmsnutt på den, ska se om det fungerar! :-)
Matilda

2015-02-07 @ 13:17:25
URL: http://rivnafasader.blogg.se
Postat av: Robex Lundgren

Fin blogg

Svar: Tack!
Matilda

2015-02-14 @ 23:18:22
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0