Många tankar om livet och bröllop


De senaste månaderna har jag funderat väldigt mycket över vad jag vill göra i mitt liv, för att jag ska känna glädje men framför allt harmoni med det. Och jag tror jag blivit lite klokare, och de senaste dagarna har jag påbörjat en förändring som förhoppningsvis ska leda dit jag vill. Mer om det senare. 
 
I företaget kommer jag även återuppta fotograferingen lite mer. Förra året tog jag en liten bröllopspaus (inte riktigt helt ut, men jag fotade bara tre bröllop under hela säsongen), och det ledde till att jag i nuläget känner mig mer peppad på att fota ett par bröllop. Så i år har jag beslutat att fota kanske 3-4 bröllop, där jag kan lägga ned den energi som krävs för att jag ska kunna göra ett riktigt bra jobb. Anledningen till att jag kommer fota så få bröllop är helt enkelt för att jag ska fortsätta känna den glädje jag förr gjorde när jag fotade bröllop. Jag blev också mer selektiv under förra året, och gjorde bara de jobb där det kändes som att jag och brudparet "klickade", vilket var ett stort framsteg för mig. Det kommer jag fortsätta med i år. 
 
Nu, kära vänner, ska jag åka till universitetet. Vi hörs!
 
En bild från ett av förra årets bröllop...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilken vacker bild! Så härlig och djupa härliga färger. Jag älskar din stil!
Jag känner lika inför fotandet. Då jag har ett jobb redan så måste jag kunna välja för att behålla glädjen. Det blir annars för mycket av allt. Det är ett privilegium att också kunna välja känner jag.
Kram

Svar: Tusen tusen tack Katarina! Det värmer att höra, själv har jag känt att jag tappat min stil lite, men den finns kanske där trots allt.Jag förstår precis hur du känner! Och det är fantastiskt att kunna välja, och att vissa blivande brudpar hörde av sig förra året och skrev "Jag vet att du inte fotar bröllop längre, men kan du tänka dig att fota det här....." för att de tyckte om min bildstil. Det är precis de kunderna jag vill ha, de som vet vad de är ute efter. Härligt att du också känner att du får uppleva det privilegiet. :-)
Stor kram!
Matilda

2015-01-12 @ 11:24:26
URL: http://katarinaratcliffe.se
Postat av: Victoria

Vilket vackert brudpar. Det värmer verkligen att se på den.

Svar: Tusen tack Victoria!!
Matilda

2015-01-12 @ 16:42:43
URL: http://impalaa.blogg.se
Postat av: ACIRES - Fotograf i Skåne

Åh du gör så rätt så! Jag har också börjar begränsa mig och lära mig att tacka nej till dom som inte känns rätt i magen!

Svar: Vad skönt att du också har möjlighet att tacka nej till de som inte känns rätt, det är verkligen en skön känsla i magen när en enbart får göra de jobb som känns roliga. :)
Matilda

2015-01-14 @ 23:32:54
URL: http://justababy.blogg.se/
Postat av: Philippa

ååh vilken mysig bild. Hoppas du får en fortsatt bra helg, kram!

Svar: Åh, tack Philippa!
Matilda

2015-01-17 @ 15:32:22
URL: http://hopplapallarna.blogg.se
Postat av: Cassandra

Väldigt vacker bild! :)

Svar: Tack Cassandra! :)
Matilda

2015-01-17 @ 20:28:46
URL: http://sensor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0