Vårt "lilla" projekt


Vi har gått och blivit med ett stort, stort projekt. Det är spännande, mysigt, fridfullt och lugnt. Ett litet hus. Med små tillhörande attiraljer, båda önskade och inte lika önskade, haha.
 
Helt fantastiskt med naturen runt knuten, och med skogens invånare på besök! Detta är våra första besökare...De undrade vad tusan som skedde i det där huset som stått tyst och stilla i så många år, men där det nu bullrade och hade sig. 
 
Avslutade dagens besök vid huset med att träna på en yoga-pose. Än är jag inte riktigt hela vägen, men jag utvecklas och går framåt hela tiden. Första gångerna jag övade denna pose så föll jag med näsan rätt ner i backen, men nu kan jag stå en bra stund och sedan navigera mig ned i ett "vackert" pladask, som på bild två. ;-) Snart klarar jag den nog helt, bara lite mer övning så!
 

Kommentarer
Postat av: emily

Hej! detta kommer låta så sjukt, men dessa bilder gav mig gåshud, speciellt dom första. Detta hus/gård är nämligen min pappas familjehem som dom sålde. Så jag har mer eller mindre vuxit upp där. Jag hoppas att du lägger upp mer bilder på renoveringen och allt ni ska göra. det skulle uppskattas så himla mycket av mig. jag saknar gården och huset och naturen runt om så himla mycket! ta väl hand om det.. om de är några som kör någon gång sakta förbi så bli inte rädda! de är nog bara vi som tittar till det lite.

Lycka till!

Svar: Hej och tack för din kommentar Emily! Ett sånt otroligt sammanträffande att du känner till huset. Jag ska försöka uppdatera om huset lite då och då. :)
Tusen tack för lyckönskningarna!
Matilda

2015-07-23 @ 21:55:22
Postat av: Maja

Åh vad roligt! Grattis!

Svar: Tack Maja!
Matilda

2015-07-23 @ 22:16:24
URL: http://www.livingroomfloors.blogspot.com
Postat av: Emelie

Vilka underbara bilder och stället ser ju helt fantastiskt ut! Ska bli jätteroligt att få följa det hela! Köpte själv en gammal gård för drygt ett år sedan, bästa och läskigaste vi gjort. Rätt dåligt skick men bit för bit blir det bättre. :)

Har världens trögaste internet så tar tid varje gång men tänkte bara säga att jag kollar alla inlägg och fullkomligt älskar dina bilder! <3

Svar: Tusen tack för dina ord Emelie! Vad kul att du också köpt en gammal gård, berätta gärna mer om det och hur det varit för er att ta hand om en gammal gård! :)
Tack tack tack, det värmer verkligen att läsa. <3
Matilda

2015-07-25 @ 13:21:14
Postat av: Sandra

Vilka underbara bilder. Ser fantastiskt ut och verkligen som att du är på väg att sätta posen!

Svar: Tusen tack Sandra! Det värmer verkligen att läsa dina ord. <3
Matilda

2015-07-26 @ 08:34:17
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: Emelie

Haha är du säker på att du vill höra? ;) Men er gård ser ut att vara i mycket bättre skick så ni slipper förmodligen en hel del av våra bekymmer får vi hoppas. Här har innan bott skumma typer i flera omgångar som nog gillat öl mer än att ta hand om gården. Vi hittar ölburkar vad vi än lyfter på. Dom har även gillat att påbörja saker men aldrig slutfört en enda sak, och tyvärr dessutom haft tillgång till grävmaskin. Precis allt behöver renoveras och tyvärr inte bara av kometiska skäl. Samtidigt är det även en rolig utmaning att lite mer få återställa huset till vad det en gång var. Det är byggt någon gång på slutet av 1800-talet så själva stommen är i fint skick fortfarande, trots alla klantskallar som "tagit hand" om stället. Vi har flera trasiga fönster som behöver bytas (men även några gamlafina i bra skick) och huset är klätt eternit som ska bytas ut mot trä och målas falurött. Förra sommaren bytte vi tak på verandan, något helt nytt för oss men blev både fint och hållbart. Innan läckte det in så illa att innertaket rasade in. Tog oss flera månader eftersom vi rev det gamla precis innan det började regna oavbrutet i veckor. Suck! I vintras stod vi plötsligt utan vatten då pumpen frös och allt såklart var stängt eftersom det var mellandagarna. Hämtade vatten i bäcken. ;) Vi har även haft väldigt dålig värme med en gammal oljepanna som man eldade ved i och som inte alls värmde huset så vi hade ca 7 grader inne som värst i vintras. Uppfriskande! ;) Numera fixat med pelletsbrännare som funkar bra och en ny kamin står och väntar på att bli inkopplad. Annars har vi lite hagar som än är tomma och vi funderar på vad vi vill ha i dom. Har nyligen skaffat kycklingar och fått igång ett land. Står ett gammalt växthus här som behöver renoveras innan våren så vi kan börja odla där med. Målet är att bli så självförsörjande som möjligt! :) Bott i stan hela livet så att nu kommit dit jag hör hemma känns otroligt bra och vi njuter i skogen och på grusvägar varje dag. Ibland ser man inte en annan människa på hela dagen vilket enligt mig är perfekt. ;) Så en utmaning men helt klart värt det!

Svar: Åh, trist när hus missköts så, men det låter som att ni gör ett hårt jobb för att få huset i fint skick! :) Ja det är ju lite jobb med hus från 1800-talet, de har ju ändå stått på jorden ett bra tag nu. Vårt är "bara" från 1940-talet. ;) Jag förstår verkligen känslan du upplever i ert hus! Jag vill också bli självförsörjande i så stor grad som möjligt. Är uppvuxen på landet, och det känns lite som att hitta hem när jag är ute på landet, det är en helt annan tystnad och lugn på landet... Du får gärna skicka din mailadress så kanske vi kan fortsätta skriva över mail om husrenovering. ;) Jag får önska er lycka till med ert hus! :D
Matilda

2015-07-30 @ 16:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0